اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

14/ شهدای کرمانشاه

شهیدی که همیشه برای آزادی اسرا دعا می‌کرد

سردار شهید جواد فیاض‌مهر با تربیت در خانواده‌ای مذهبی، قدم در راه اسلام و اعتقادات مذهبی گذاشت و سرانجام در منطقه عملیاتی قصرشیرین بر اثر ترکش خمپاره بعثی‌ها، شربت شهادت را نوشید.

شهیدی که همیشه برای آزادی اسرا دعا می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار شهید جواد فیاض‌مهر در ششمین روز از آذرماه سال 1335 در خانواده‌ای مذهبی در کرمانشاه به ‌دنیا آمد.

این شهید والامقام دوران کودکی خود را با رفتن به مساجد، تکایا و شرکت در مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و آشنایی با خاندان عترت و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مسیر تربیت مذهبی سپری کرد.

وی دوران ابتدایی و متوسطه خود را در کرمانشاه سپری کرد و در همان دوران با مشاهده جو مسموم و تلاش‌های همه‌جانبه رژیم طاغوت برای اسلا‌م‌زدایی همت خود را در زمینه خودسازی به کار گرفت.

شهید فیاض‌مهر با شرکت در کلاس‌های ایدئولوژی، ارتباط با روحانیت متعهد و آشنایی بیشتر با آن‌ها و کسب معلومات اعتقادی، اجتماعی و سیاسی در راه نابودی رژیم طاغوت گام برداشت.

وی با شرکت در تشکل‌های مذهبی و نشر اعلامیه‌های ضد رژیم ستم‌شاهی عملاً وارد مبارزات سیاسی علیه شاه شد و فعالیت‌های مهم خود را در این زمینه آغاز کرد.

این شهید والامقام در سال 54 با موفقیت در کنکور سراسری به دانش‌نامه عالی فنی در رشته برق راه یافت و در طول دوران دانشجویی ارتباط مستمر خود را با روحانیت حفظ کرد.

وی در زمان دوران دانشجویی خود به‌ علت شرکت در فعالیت‌های ضد رژیم شاه دستگیر شد و چند ماه را در زندان به‌سر برد اما هرگز از مبارزات خود دست برنداشت.

شهید در سال 58 موفق به دریافت مدرک پایان دوره تحصیل خود شد و در سال 59 با اوج‌گیری اقدامات نظامی آمریکا علیه نظام اسلامی، جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و همواره از این انتخاب خود راضی بود.

وی پس از گذراندن دوره یک‌ ماهه در زمینه مخابرات در پادگان امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول فعالیت شد و به انجام وظیفه پرداخت.

سرانجام این شهید بزرگوار در تاریخ دوم بهمن‌ماه سال 1362 در منطقه عملیاتی قصرشیرین بر اثر ترکش خمپاره بعثی‌های کافر، شربت شهادت را نوشید.

در وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است: خداوندا لشکر اسلام را در تمامی‌ جبهه‌ها حفظ بفرما و مجروحان و معلولان را شفای عاجل عنایت بفرما.

در ادامه وصیت‌نامه این شهید آمده است: خداوندا اسرای مسلمانان را خودت آزاد کن و منافقان و کافران را ذلیل گردان و ما را جزو سپاهیان، حزب و اولیای خود قرار بده.

در خاطرات هم‌رزم شهید آمده است: شهید فیاض‌مهر اخلاق جالبی داشت طوریکه یک‌زمان که برای نو کردن لباس خود به انبار مراجعه کرده بودم به من گفت ما که در جبهه‌ها هستیم چه ایرادی دارد لباس‌های کهنه بپوشیم.

این شهید بزرگوار در نصیحت‌های خود به رزمندگان می‌گفت در داخل سپاه به فکر دست یافتن به بهترین‌ها نباشید بلکه فقط رضای خدا را در نظر داشته باشید.

این هم‌رزم می‌نویسد: سردار شهید جواد فیاض‌مهر نمونه یک انسان کامل بود با اینکه مسئولیت مهم را در جبهه بر عهده داشت اما هیچ‌گاه حق کسی را ضایع نمی‌کرد و حق کسی را به دیگری نمی‌داد.

انتهای پیام/2700/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول