اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تعطیلات نوروز 93

مبلغان دینی در امامزاده کاکا مبارک (ع) گچساران استقرار یافتند

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از استقرار مبلغان دینی در امامزاده کاکا مبارک (ع) گچساران خبر داد.

مبلغان دینی در امامزاده کاکا مبارک (ع) گچساران استقرار یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد 296 بقعه متبرکه دارد که به گفته مسئولان اوقاف و امور خیریه آستان 86 امامزاده آن در حال بازسازی و مرمت است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحت 16 هزار و 264 کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران واقع شده که از شمال به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از شرق با فارس، از جنوب با فارس و بوشهر و از غرب با خوزستان همسایه است.

در دومین روز از آغاز سفرهای نوروزی همواره شاهد حضور گسترده مهمانان نوروزی به بقاع متبرکه و آستان امامزادگان در جای جای استان هستیم.

رامین چرومی در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به حضور گسترده زائران در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح‌های نوروزی در جوار امامزادگان را استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: این طرح‌ها به صورت ویژه در 31 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه‌های آرامش بهاری، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری آرامش بهاری با محوریت مسائل فرهنگی و دینی، سخنرانان و مدیحه‌‌سرایان، ائمه‌ جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت آل‌یاسین و دعای تحویل سال در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه برشمرد.

چرومی از برپایی خیمه‌‌های معرفت با عنوان خیمه‌‌های آرامش بهاری در امامزادگان شاخص خبر داد و گفت: در این خیمه‌‌ها روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، نشست‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از استقرار دو روحانی در امامزاده کاکا مبارک (ع) گچساران خبر داد و گفت: به منظور ترویج و تبدیل کردن بقاع به قطب‌های فرهنگی،‌ تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح فرهنگی مردم و زائران نوروزی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول