اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد

کاشت 500 اصله نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از کاشت 500 اصله نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان به یاد شهدا و هم‌زمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

کاشت 500 اصله نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی عصر امروز در راستای اجرای برنامه‌های مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی این استان، در طرح کاشت نهال به یاد شهدا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان شرکت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 500 اصله نهال در سراسر استان سمنان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان هم‌زمان با هفته منابع طبیعی کاشته شد تا فضای بصری زیبایی در این اماکن مقدس و متبرک ایجاد شود.

واحدی تصریح کرد: درختکاری سنت حضرت امیرالمومنین، علی (ع) محسوب می‌شود و در روایات بسیاری خوانده‌ایم که این حضرت در ایام کهن‌سالی نیز به کاشت درخت و حفر چاه اقدام می‌کردند و سپس با وقف آن، بخش اعظمی از جامعه اسلامی به ویژه ایتام را از مواهب الهی آن بهره‌مند می‌ساختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: کاشت نهال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان نیز هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و در راستای توجه به فرهنگ علوی و توسعه فضای طبیعی انجام شد.

واحدی بیان کرد: امیدواریم این قدم‌ها بتواند در سال‌های آینده با قدرت بیشتری برداشته شود و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نگهداری از درخت و درختکاری مفید باشد.

وی گفت: هر روز باید گام‌های بلندتری برای توسعه فضای سبز و زیرساخت‌های مورد نیاز در نیل به رشد گردشگری مذهبی در استان سمنان برداشته شود و کاشت درخت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از این راه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در این طرح، درختان متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوای استان سمنان در مناطق مختلف کاشته می‌شود تا مردم در سال‌های آینده از مواهب آن بهره‌مند شوند.

در این مراسم که به صورت نمادین در امامزاده علی ابن اشرف (ع) سمنان برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، معاون فرهنگی و اجتماعی این اداره کل، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اوقاف و امور خیریه استان سمنان به همراه مدیرکل و معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان و مدیر روابط عمومی اداره کل استان حضور داشتند.

در این آیین نمادین، مدیران حاضر در مراسم به همراه شماری از روحانیان و دست‌اندرکاران اداره امامزاده علی ابن اشرف (ع) سمنان، چند اصله نهال مثمر زیتون کاشته و آبیاری شد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول