اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه کرمانشاه خبر داد

فعالیت 90 گشت پلیس در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

فرمانده پلیس‌ راه استان کرمانشاه گفت: 60 تیم گشت محسوس و 30 گشت نامحسوس در طول طرح نوروزی در جاده‌ها تخلفات رانندگان را کنترل می‌کنند.

فعالیت 90 گشت پلیس در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

محمد مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفندماه سال‌جاری آغاز شده و تا پایان روز 17 فروردین‌ماه سال 93 ادامه دارد.

به گفته وی،‌ در طول طرح نوروزی 60 تیم گشت محسوس و 30 گشت نامحسوس در مسیر جاده‌ها تخلفات رانندگان را کنترل می‌کنند.

فرمانده پلیس‌ راه استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس با جدیت با رانندگان حادثه‌ساز برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برابر قانون، رانندگانی که موجب حوادث در جاده‌ها شوند علاوه بر جریمه نقدی، خودروی آن‌ها به‌ مدت سه روز توقیف خواهد شد.

مرادی اظهار کرد: در طول مدت طرح نوروزی از رانندگان تست سلامت روان گرفته خواهد شد و با رفتارهای پرخطر آنان برخورد اساسی می‌شود.

وی تصریح کرد: پلیس در ایام طرح نوروزی رانندگان اتوبوس‌های مسافربری را به نصب برچسب حاوی هفت کد از جمله 6 کد تخلف و یک کد تشویقی مجاب کرده است.

به گفته مرادی، سبقت غیرمجاز، صحبت با تلفن همراه، داشتن نقص فنی خودرو، رفتارهای پرخطر، توقف نکردن برای فریضه نماز و نبستن کمربندی ایمنی از کدهای تخلفی رانندگان به‌شمار می‌رود و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی جزو کد تشویقی برای رانندگان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی 110120 پلیس، آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی مسافران اتوبوس‌های مسافربری است، گفت: مسافران می‌توانند در طول مسیر هرگونه تخلف و تشویقی را به مرکز پلیس در سراسر کشور اطلاع دهند.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه عنوان کرد: رانندگان باید قبل از شروع سفر از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کرده و با رعایت کردن سرعت مجاز و فاصله قانونی با خودروی جلویی سفر بی‌خطری را برای خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه در طول طرح نوروزی بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌های خودرو الزامی خواهد بود، افزود: نیروهای پلیس با قاطعیت در جاده‌های مواصلاتی استان کرمانشاه حضور داشته و رانندگان متخلف را جریمه خواهند کرد.

این مسئول اظهار کرد: طرح نوروزی سال جدید با شعار «با گذشت و صبوری سفر ایمنی را داشته باشیم» در تمام جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2700/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول