اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گچساران خبر داد

ورود 51 هزار مسافر در نخستین روزهای نوروزی به گچساران

رئیس اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: در نخستین روزهای نوروز، 51 هزار مسافر به این شهرستان وارد شدند.

ورود 51 هزار مسافر در نخستین روزهای نوروزی به گچساران

هومن عنایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: این شهر به علت قرار گرفتن در منطقه‌ای با آب و هوای مناسب بهاری و دشت‌ها و کوه‌های سرسبز، آثار تاریخی و روستاهای زیبا با مردمی میهمان‌نواز و بهره‌‌گیری از وجود بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون(س) در این خطه هر ساله پذیرای میهمانان و زائرین زیادی از نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: در نخستین روزهای امسال 51 هزار مسافر نوروزی به شهر گچساران سفر و از این دیار زیبا دیدن کرده که اکنون اردوگاه‌های تفریحی در نقاط مختلف گردشگری آماده‌ پذیرایی و اسکان مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران تصریح کرد: وجود بارگاه امام‌زاده بی‌بی حکیمه خاتون دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا (ع) در این شهرستان سالانه میلیون‌ها زائر به این شهرستان سفر کرده که در روز نخست فروردین تعداد 22 هزار و 820 مسافر نوروزی در اردوگاه امام‌زاده اسکان یافته که این تعداد تا پایان تعطیلات چندین برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دشتک دیل با درختان سرسبز و کوه‌های زیبا در نخستین روز نوروز پذیرای 13 هزار مسافر نوروزی بوده که در اردوگاه‌های واقع در دشتک اسکان یافته‌اند.

عنایی عنوان کرد: با وجود مکان‌های زیبای گردشگری و آثار تاریخی باستانی در شهرستان گچساران هر ساله مسافران زیادی از جمله توریست و گردشگر به بازدید از این آثار تاریخی روی آورده که در روز نخست نوروز امسال 400 توریست به مکان‌های تاریخی سفر کرده و از آثار تاریخی آن بازدید کردند.

این مسئول ادامه داد: در سبزه‌زارها تعداد چهار هزار مسافر حضور یافته و در محل‌های آماده شده در این مکان‌ها اسکان یافتند.

وی بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که بهترین خدمات و لوازم آسایش مردم و مسافرین را مهیا کرده تا با خاطره‌ای خوش و آرامش خاطر؛ سفر خود را به گچساران سپری کنند. 

انتهای پیام/82019/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول