اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

فرهنگ مقاومتی عنصر موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی موفق و آبرومند عمل کنیم این کار بدون فرهنگ مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

فرهنگ مقاومتی عنصر موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌ جدی در اولین نماز جمعه سال 93 و در خطبه‌های دوم نماز اظهار داشت: نامگذاری مقام معظم رهبری در هر سال به یک سنت حسنه تبدیل شده تا بر همین محوریت جامعه حرکت کرده و البته با تمرکز بر این موضوعات در سایر جنبه‌ها نیز می‌توان به اهداف واقعی دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در سال 92 شاهد تحقق حماسه سیاسی با تکیه بر مردم‌سالاری دینی و انتخابات باشکوه 24 خرداد بودیم که مردم با فهم و شعور بالا و اعتماد واقعی به نظام توانستند با رأی بالا دولت جدید را برگزینند که این دولت با سوابق انقلابی مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مردم است.

اکبری جدی از دولتمردان خواست تا قدر این اعتماد و همدلی را بدانند و از این ظرفیت در خلق حماسه اقتصادی که تحقق نیافتن آن مورد نارضایتی ولی امر مسلمین قرار گرفت، بکوشند چرا که در سخنرانی دیشب مقام معظم رهبری از تحقق نیافتن حماسه اقتصادی گلایه داشتند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال را نیز مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند که این نامگذاری ثابت می‌کند که فرهنگ می‌تواند مکمل و مقوم اقتصاد باشد.

وی به ویژگی‌ها و برجستگی‌های اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع اقتصادی بسیاری از مسائل مانند گرانی،‌ تورم و کمیاب شدن اجناس قابل لمس، فهم و آشکار است اما در حوزه فرهنگ این‌گونه نیست که خلأها و رخنه‌ها مشخص و مبرهن باشد و یا چاره‌ای موقت برای آن پیدا کرد چرا که مقوله فرهنگ در ابعاد مختلف پنهانی،‌ نافذ و دیر تغییرپذیر است.

امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه ملت ایران بیش از 34 سال است که در برابر فرهنگ مهاجم غرب ایستاده و تلاش می‌کند تا با آن مقابله کند، اضافه کرد: غرب با بسیج تمام امکانات خود نظیر شبکه‌های ماهواره‌ای، عرصه اینترنت و ‌تولید کتاب و مجلات مختلف به جنگ فرهنگی با انقلاب اسلامی آمده تا بتواند در این عرصه خلأ ایجاد کند.

اکبری جدی یادآور شد: برخلاف اقتصاد در حوزه فرهنگ نمی‌توان خلأهای پیش آمده را با سبد حمایتی و یا تزریق پول و یارانه برطرف کرد بلکه در حوزه فرهنگ رخنه‌ها بسیار نافذ و گاه تأثیرگذار است که باید مراقب باشیم تا آفت‌های این حوزه گریبانگیر کشورمان نشود.

وی در ادامه بیان کرد: بدون فرهنگ اقتصاد نمی‌تواند روی پای خود بایستد چرا که غرب در تحقق اصول سرمایه‌داری و لیبرال کوشیده فرهنگ خود را به شایستگی نهادینه کرده و جا بیندازد.

اکبری جدی با یادآوری اینکه حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ مقاومتی امکان تحقق نداشته و به جای عزت، ذلت نصیب ما می‌شود، گفت: ما باید به فرهنگ اصیل خود نظیر فرهنگ ایثار، شهادت و گذشت تکیه کنیم به شرط آنکه فرهنگ سوداگری، خودمحوری و خودخواهی کنار گذاشته شده و به جای آن فرهنگ ایثار، گذشت، مقاومت و تکیه بر خرد جمعی جایگزین آنها شود.

وی اصلاح برخی رفتارهای نامناسب نظیر تبذیر، اسراف و همچنین آداب و رسوم غلط و تشریفات نابه‌جا را در سایه اصلاح فرهنگ اعلام کرد و افزود: تا زمانی که این فرهنگ غلط را اصلاح نکنیم و به جای برخی روش‌های غلط فرهنگ مصرف بهینه و معقول در اقتصاد ما حاکم نشود، نمی‌توانیم در عرصه‌های مختلف پیروز باشیم.

خطیب جمعه اردبیل به اهمیت و اصالت خود فرهنگ در صیانت از هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی به عنوان یک ذخیره و سرمایه حقیقی اشاره کرد و اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که امروز به فرهنگ ولایی و عشق به اهل بیت (ع) آراسته هستیم چرا که دنیا تشنه چنین فرهنگ ناب ولایی است تا بتواند خود را از وابستگی‌های مقطعی در امان نگه دارد.

وی تقارن ایام فاطمیه با نوروز را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید حرمت این ایام را حفظ کرده و مراقب باشیم تا در یک حرکت اعتدالی عظمت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بیشتر حفظ شود.

انتهای پیام/62001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول