اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه تنکابن تاکید کرد

ضرورت توجه گردشگران به حفظ سلامت محیط زیست

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: از تمام گردشگران هموطن درخواست می‌کنیم منطقه شمال و شهر و دیار ما را خانه خود بدانند و برای حفظ زیبایی و پاکیزگی آن در محیط طبیعی به ویژه سواحل و پارک‌های‌ جنگلی ما را یاری کنند.

ضرورت توجه گردشگران به حفظ سلامت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای که به پیشنهاد استاندار گیلان به نیابت از استانداران شمالی با سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر برگزاری همایش ساحل پاک منعقد شد و به تائید استانداران مازندران و گلستان نیز رسیده است بعد از ظهر امروز همایش ساحل پاک با حضور مسئولان و جمعیت‌های مردم نهاد(NGO) با پاکسازی قسمتی از ساحل در تنکابن برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن گفت: با توجه به گردشگری بودن منطقه و فقدان زیرساخت‌های مورد نیاز بازیافت و ساماندهی زباله‌ها و پسماندها و همچنین حساسیت و شکنندگی اقلیم و طبیعت شمال حفظ پاکیزگی و سلامت محیط زیست این منطقه حائز اهمیت است.

ابراهیم هاشمی افزود: در دین مبین اسلام به پاکیزگی به عنوان نیمی از دین تاکید شده است و به ما ایرانیان بیش از هزاران سال است که در آموزه‌های‌مان همواره سفارش بر حفظ محیط زیست و احترام به زمین به شکل مادر حیات مادی سفارشات زیادی شده است.

وی بیان داشت: اجرای این طرح به عنوان نمادین دارای پیامی برای آن دسته از افراد که بنا به دلایل روزمرگی از این سفارشات غافل شده‌اند دارای اثرات مطلوب و یادآوری است.

هاشمی با اظهار اینکه با این طرح و پاکسازی حدود یکی دو کیلومتر از ساحل نمی‌توان گفت محیط زیست حفاظت شده است و این همایش جنبه فرهنگی دارد، گفت: غرب استان و شهرستان تنکابن به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی با حضور گردشگران بی‌شماری در فصول و ایام تعطیلات مواجه است و از جمله نگرانی‌های ما بحث زباله‌های تولیدی این جمعیت بسیار زیاد است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن تصریح کرد: از تمام گردشگران هموطن درخواست می‌کنیم منطقه شمال و شهر و دیار ما را خانه خود بدانند و برای حفظ زیبایی و پاکیزگی آن در محیط طبیعی به ویژه سواحل و پارک‌های‌ جنگلی با استفاده از امکاناتی که برای ساماندهی زباله‌ها در آنها تعبیه شده ما را در حفاظت از گونه‌های منحصر به فرد جانوری و گیاهی شمال به‌ویژه جنگل‌های هیرکانی که بانک ژن نمونه گیاهی جهانی محسوب می‌شود یاری کنند.

به گزارش فارس، شهرستان تنکابن همان شهسوار قدیم در زمان حکومت قاجاریه محدوده‌ای از املش در گیلان تا نور و محمودآباد در مازندران را شامل می‌شد که به آن محال و ثلاثه تنکابن به مرکزیت خرم‌آباد تنکابن یا همان تنکابن قدیم بوده است.

امروزه محدوده این شهرستان از خشکه‌داران در شرق تا پل چالکله رود در غرب با چهار شهر خرم‌آباد، نشتارود و شیرود به مرکزیت تنکابن امروزی و دارای سه بخش مرکزی، خرم‌آباد و نشتا با جمعیتی حدود 200 هزار نفر است.

این منطقه تاریخی به لحاظ گردشگری دارای مناطق زیبایی از جمله مناطق کوهستانی و زیبای دوهزار و سه هزار است که هر سال جمعیت زیادی از گردشگران نوروزی و فصول گرم سال را پذیرا هستند.

انتهای پیام/86020‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول