اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد

وجود 12 هزار میلیارد ریال پروژه عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در حال حاضر افزون بر 120 هزار میلیارد ریال پروژه عام‌المنفعه در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب وجود دارد.

وجود 12 هزار میلیارد ریال پروژه عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حمید بورد صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه زیرگذر گچساران با نام تقاطع غیر هم‌سطح شهید تندگویان این شهرستان اظهار کرد: تا زمان ملی شدن صنعت نفت، نفت ایران به صورت امتیازی در اختیار انگلیسی‌ها قرار داشت و تنها 16 درصد حق‌السهم ایران از درآمد نفت بود.

وی با بیان این‌که نفت در جنگ جهانی دوم نقش استراتژیکی داشت، افزود: در سال 1329 با تصویب شورای ملی وقت و مجلس سنای وقت نفت ملی شد اما چند سال بعد شرکت‌های آمریکایی با عنوان هفت‌خواهران تملک مخازن نفت ایران را در اختیار گرفتند.

بورد تصریح کرد: ملی شدن واقعی نفت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل شکل گرفت و ملی شدن نفت چیزی جز مدیریت یکپارچه بر مخازن نفتی نیست.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: باید بگوییم که از حیث نیروهای متخصص انسانی توانمند در حوزه بالادست نفت حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و در منطقه جزو سرآمدها هستیم.

بورد در بخش دیگری از سخنان خود از اعتقاد به این‌که تولید باید همراه با توسعه پایدار مناطق نفت‌خیز باشد، سخن گفت و اضافه کرد: همانگونه که تمامی مناطق نفت‌خیز به نفت خدمت می‌کنند و زمینه تولید مناسب و امنیت پایدار را فراهم کرده‌اند، لازمه‌اش این است که نفت نیز با دید توسعه‌ای به مناطق نگاه کند.

این مقام نفتی در وزارت نفت ادامه داد: افزون بر 12 هزار میلیارد تومان پروژه عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز جنوب داریم و در حوزه گچساران حدود 240 میلیارد تومان پروژه‌های عام‌المنفعه داشتیم.

بورد افتتاح زیرگذر «تقاطع غیر هم‌سطح شهید تندگویان گچساران» را هدیه‌ای نوروزی به مردم گچساران عنوان کرد و افزود: وظیفه ما در قبال مردم منطقه بیش از این اقدامات بوده است و به مردم و انقلاب بدهکار هستیم و نباید لحظه‌ای دست از تلاش و کار برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: بزرگ‌ترین پروژه‌های راه‌سازی را در حوزه گچساران داریم و طی سه چهار ماه اخیر با وجود مشکلات حاد بودجه‌ای با تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت و دیگر مسئولان این پروژه به ثمر نشست.

انتهای پیام/82014/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول