اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش چرام:

جشنواره سرود همگانی در آموزشگاه‌های چرام برگزار شد

معاون آموزش و پرورش چرام گفت: جشنواره سرود همگانی در 17 آموزشگاه در شهرستان چرام برگزار شد و منتخبین جهت ارزیابی به استان فرستاده شدند.

جشنواره سرود همگانی در آموزشگاه‌های چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علی‌‌اکبر نعمتی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان چرام با اعلام گزارشی از روند مسابقات فرهنگی هنری گفت: بدون شک گل سرسبد همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در خانواده گسترده این وزارت، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری قرآن و نماز و عترت است.

وی با بیان اینکه ساعات اولیه مدارس ما با تلاوت آیات قرآن‌کریم آغاز می‌شود، ادامه داد: در طول هفته نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مدارس به اهتزار در می‌آید.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش چرام در بین این برنامه‌ها یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های تربیتی را برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و قرآن و نماز دانست که با بیشترین استقبال در بین دانش‌آموزان روبه‌رو است و خاطرنشان کرد: هرساله میلیون‌ها دانش‌آموز دختر و پسر باشکوه خاصی از ابتدایی تا مقطع پیش‌دانشگاهی در این مسابقات در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهرستانی، استان و کشور شرکت می‌کنند.

نعمتی با اشاره به پیشینه این مسابقات و با بیان اینکه پس از تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی در سال 61، واحد قرآن با پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش متولد شد، گفت: در کنار برگزاری مسابقات کشوری، چهار دوره مسابقات بین‌المللی برگزار شد که اولین دوره آن در سال 72 در محل هتل آزادی تهران با حضور 13 کشور اسلامی شروع شد.

معاون آموزش و پرورش چرام در ادامه یکی از اهداف اصلی برگزاری مسابقات قرآنی را تقویت ایمان و معرفت دینی در بین دانش‌آموزان دانست و ادامه داد: به لطف خداوند، استان کهگیلویه و بویراحمد با شرکت در این مسابقات در 2 سال اخیر موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است که کسب این رتبه نیز به واسطه موفقیت دانش‌آموزان شهرستان چرام است که رتبه‌های اول کشوری را هم در بخش مسابقات قرآن و هم بخش فرهنگی هنری از آن خود کردند.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان چرام در مسابقات قرآنی امسال، 36 رتبه اول تا سوم را کسب کردند که دانش‌آموزان دختر چرامی با کسب 6 رتبه اول و پنج رتبه دوم و هفت رتبه سوم در مسابقات قرآنی در گچساران به کار خود پایان دادند.

وی به برگزاری سرود همگانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره سرود همگانی در 17 آموزشگاه در شهرستان چرام برگزار شد که منتخبین جهت ارزیابی به استان فرستاده شدند.

نعمتی جشنواره نقاشی همگانی در 2 مناسبت 13 آبان و 22 بهمن را از دیگر برنامه‌های حوزه پرورشی چرام برشمرد و گفت: 80 نفر از دانش‌آموزان که آثاری از جمله هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای ادبی داشتند به استان جهت ارزیابی مراحل استانی فرستاده شدند.

این مسئول از برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن و برگزاری جشنواره تئاتر در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/82002/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول