اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعطیلی زودهنگام مدارس مازندران و انکار آموزش و پرورش

روزهای آخر سال بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس تا 28 اسفند تاکید شد اما آنچه که شاهد هستیم، اصرار آموزش و پرورش بر باز بودن مدارس، دانش‌آموزانی که در کنار خانواده حضور دارند، را حکایت می‌کند.

تعطیلی زودهنگام مدارس مازندران و انکار آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هفته آخر مانده به نوروز را دانش‌آموزان جزو روزهای تعطیل می‌دانند و خیلی راحت می‌گویند یک هفته آخر را به مدرسه نمی‌رویم.

اما در این بین فقط خانواده‌ها هستند که اصرار دارند بچه‌ها تا روز آخر از فرصت درس خواندن استفاده کنند.

در همه خانواده‌ها به نوعی دانش‌آموز یا دانش‌آموزانی هستند که نمی‌توانند انکار کنند که فرزندان آنها با وجود اصرارهای خانواده مبنی بر رفتن به مدرسه می‌گویند تعطیل هستیم، استناد خانواده‌ها به تقویم و بخشنامه است اما استناد دانش‌آموزان به هم‌کلاسی‌ها، معلمان و حتی مدیران است که به دانش‌آموزان به صورتی القا می‌کنند که می‌توانید هفته آخر به مدرسه نیایید.

محمدرضا دانش‌آموز دوره راهنمایی یکی از مدارس ساری است که از روز گذشته به مدرسه نمی‌رود و می گوید: معلمان می‌گویند آمدن یا نیامدن دست خودتان است اگر شما نیایید ما هم نمی‌‌آییم.

ماهان دانش‌آموز کلاس چهارم دبستان ساری است که از روز گذشته به مدرسه نمی‌رود و می‌گوید هیچ کس نمی‌رود...

در این میان، آموزش و پرورش مازندران همچنان به دایر بودن کلاس درس اصرار دارد، دانش‌آموزانی که چند روز است به مدرسه نمی‌روند را شاهد هستیم، معلمانی که تلویحا به دانش‌آموزان می‌گویند به مدرسه نیاید چون اگر شما نیایید آمدن ما هم فایده ندارد را تاکید می‌کنند و مدیرانی که در برابر اصرارهای دانش‌آموزان مبنی بر تعطیلی زودهنگام مدارس فقط سکوت همراه با رضایت را به دانش‌آموزان القا می‌کنند را شاهد هستیم.

 انکار تعطیل بودن مدارس از سوی آموزش و پرورش مازندران

سخنگوی آموزش و پرورش مازندران درباره تعطیلی زودهنگام مدارس به خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: در روزهای پایانی سال، تعطیلی زودهنگام مدارس خلاف قانون وزارتخانه است.

محمودرضا علیزاده اظهار داشت: طبق بخشنامه وزارتی تمام مدارس باید تا 28 اسفندماه دایر باشند.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای زودتر از زمان تعیین شده تعطیل شود تخلف کرده و برخورد قانونی دارد.

علیزاده حوزه پیگیری تعطیلی زودهنگام مدارس را مربوط به تخلفات اداری آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: طبق بخشنامه وزارتی، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش پیش‌تر این خبر را به همه مسئولان مربوط اعلام کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان نمی‌توانند درخواست تعطیلی زودهنگام را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر توافقی بین اولیا دانش آموزان و مسئولان مدرسه مبنی بر تعطیلی زودهنگام انجام شود تخلف اداری محسوب می‌شود.

علیزاده اذعان داشت: نظر وزیر و دستور مدیرکل آموزش و پرورش در استان ملاک عمل است، مدارس استان مازندران باید تا چهارشنبه 28 اسفند دایر باشد.

به گزارش فارس، آنچه عیان است تعطیلی زودهنگام مدارس مازندران در هفته پایانی سال به یک مسئله عادی تبدیل شده است و انکار آموزش و پرورش نیز عادی‌تر.

 بیشتر مدارس ابتدایی مازندران از روز یکشنبه تعطیل و در برخی مدارس نیز مدیران حضور دانش‌آموز در مدرسه را به اختیار اولیا دانش آموزان گذاشتند.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول