اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

رسانه نقشی راهبردی در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی دارد

فرماندار تویسرکان گفت: اصحاب رسانه حلقه‌ای ارتباطی مردم و دولت هستند هرچه این تعامل بهتر و بیشتر باشد قطعاً موفقیت‌ها و رشد کشور روزافزون خواهد بود.

رسانه نقشی راهبردی در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی دارد

مهرداد موسوی امروز ‌در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، نقش مطبوعات را در اطلاع‌رسانی ارزنده و مهم دانست و یکی از ارکان توسعه کشورها را در دنیا رسانه قوی، مسئولیت‌پذیر و امانت‌دار برشمرد.

وی افزود: رسانه به عنوان یک واسطه و رابط مجموعه دولت و مردم نقش‌آفرینی دارد زیرا انتظارات، کمبودها و انتظارات مردم و مسئولان را از یگدیگر انتقال می‌دهد.

فرماندار تویسرکان مسئولیت‌پذیری رسانه‌ها را رکن‌ اثرگذار در رشد و توسعه جامعه خواند و تاکید کرد: اگر رسانه‌ها مسئولیت اصلی خود را فراموش و خارج از قاعده حرکت کنند، رابطه بین مردم و دولت تخریب می‌شود.

وی آگاهی را ویژگی یک رسانه خوب برشمرد و تصریح کرد: رسانه‌ موفق ظرفیت‌های دولت و اختیارات مسئولان را می‌داند و ضمن اینکه به دنبال احقاق حقوق مردم است، دولت را در اهداف و برنامه‌هایش یاری می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه انعکاس خبر باید در چارچوب مصلحت نظام باشد، تاکید کرد: رسانه‌ها بازوی اصلی در کمک‌رسانی به دولت هستند.

وی اطلاع‌رسانی مشکلات دولت برای تنویر افکار عمومی را یک ضرورت دانست و اذعان کرد: اصحاب رسانه حلقه‌ای ارتباطی مردم و دولت هستند هرچه این تعامل بهتر و بیشتر باشد قطعاً موفقیت‌ها و رشد کشور روزافزون خواهد بود.

فرماندار تویسرکان در بخش دیگر انتقاد را حق قانونی مطبوعات دانست و با بیان اینکه انتقاد از قواعد و اصولی برخوردار است، تصریح کرد: انتقاد باید سازنده و مشکل‌گشا باشد، در صورتی که این ابزار راهبردی در جامعه تنش‌آفرینی کند، ضمن تضعیف رابط بین مردم و دولت بر کشور نیز ضربه می‌زند.

وی رعایت احترام متقابل را لازمه کار خبررسانی دانست و ابراز کرد: ایجاد شور و نشاط  عمومی همراه با شعور در راستای رسالت رسانه است، می‌طلبد مجموعه اصحاب رسانه بر ایجاد و ترویج این مهم با فرهنگسازی با قدرت وارد شوند.

موسوی کنکاش، بررسی و جستجوی دیدگاه‌های صاحب‌نظران را در کار رسانه یک نیاز برای تاثیرگذاری بیشتر در حل مشکلات دانست.

وی با اشاره به اینکه ملت و کشور ایران مقتدر و دارای ظرفیت‌های بالایی است، تاکید کرد: اگر این همه فشار و تحریم بر هر کشور دیگر غیر از ایران وارد می‌شد شکست می‌خورد.

فرماندار تویسرکان افزود: ما در طول حیات پربرکت انقلاب ثابت کردیم که می‌توانیم، پس باید با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و همراهی دولت تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را مهمترین طرح در تبدیل تهدیدهای بین‌المللی به فرصت‌‌های رشد و توسعه دانست و بیان کرد: ما با بازشناسی ظرفیت‌ها در همه حوزه‌ها می‌توانیم، این برهه هم را پشت سر بگذاریم و رسانه در دستیابی به این جایگاه نقش حساس و راهبردی دارد.

انتهای پیام89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول