اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

رویکرد رسانه‌ها تقویت بنیادهای عقیدتی و تبیین اقتصاد مقاومتی باشد

امام جمعه موقت شیراز گفت: تقویت بنیادهای عقیدتی، فرهنگی، توجه به سنت‌ها، بینان خانواده، ازدواج، اخلاق و اقتصاد مقاومتی باید از مهمترین اهداف و برنامه‌های رسانه‌های گفتاری و شنیداری و مکتوب باشد.

رویکرد رسانه‌ها تقویت بنیادهای عقیدتی و تبیین اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی بعد از ظهر امروز در آیین تقدیر از فعالان رسانه ملی صدا و سیمای مرکز فارس در سخنانی اظهار داشت: تبلیغات رسانه‌ای، تسلیحات، اطلاعات، سرمایه، پول و اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای در دنیا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا در اشغال صهیونیست‌ها هستند، افزود: خبرگزاری‌های وابسته به استکبار با 55 میلیون مخاطب و 55 هزار دفتر نقش بسیاری در ترویج فرهنگ غرب دارند که برای مقابله با آن باید رسانه‌های ملی ما مجهز به ابزارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشند.

مشاور استاندار فارس در امور روحانیت در مورد تاثیر رسانه‌های دیداری و شنیداری بر جامعه گفت: بر اساس آخرین آمار، تاثیر رسانه‌ها بر روی هر ایرانی به طور میانگین 75 درصد از طریق رسانه دیداری و 13 درصد شنیداری و 10 برابر روی کودکان است که نقش عمده‌ای در تغییر ساختار شخصیتی مخاطبان ایفا می‌کنند.

مرادی بیان کرد: دسترسی آسان به مسائل روز دنیا، افزایش سطح معلومات علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی و سلامتی فکر و اندیشه از ویژگی‌های رسانه ملی است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان فارس در این آیین نیز در سخنانی ابراز داشت: بیش از 50 درصد اماکن مذهبی استان فارس از داشتن روحانی فاضل و اندیشمند محروم است که نیاز به بازنگری و توجه بیشتری از سوی متولیان فرهنگی و دینی دارد.

حجت‌الاسلام محمدصادق رحیم صادق خاطرنشان کرد: در کشور به ازای هر یک‌هزار ایرانی 15 روحانی وجود دارد اما در استان فارس تنها یک روحانی برای این تعداد مشغول تبلیغ امور دینی و اخلاقی است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده ورودی دانشجویان طلبه در حوزه‌های علمیه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است که در این زمینه رسانه‌های ملی باید با اطلاع‌رسانی شهروندان را در جریان این اتفاق مهم قرار دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این آیین با تاکید بر اینکه صدا و سیمای مرکز فارس در ارائه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی گام‌های مثبتی برداشته است، گفت: رسانه ملی باید طرح سبک زندگی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان تصریح کرد: استان فارس با 71 نهاد نماز جمعه دارای ظرفیت مناسبی برای ارائه بحث‌های عقیدتی، اخلاقی و اجتماعی است که صدا و سیمای مرکز فارس نیز باید در پخش نماز جمعه گام‌های مثبتی بردارد.

وی بیان کرد: کاربردی کردن سبک زندگی، ریشه‌یابی خرافات و انحرافات در عزاداری‌ها و آیین‌ها نیز باید در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول