اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در دستور کار مدیران قزوینی در سال 93

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: مسئولان با استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی استان قزوین می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند تا با تحقق آن بیشتر مشکلات مردم برطرف شود.

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در دستور کار مدیران قزوینی در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی که در سالن قائم منطقه دو شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به مدیران و مسئولان نظام در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند.

وی افزود: در این سیاست‌ها به متکی بودن به منابع داخلی و استفاده بهینه از آنها در راستای تحولات عظیم در کشور تأکید ویژه شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قزوین ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌شماری در عرصه‌های مختلف علمی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی دارد، بیان کرد: با استفاده بهینه از آنها می‌توان این استان را به قطب اقتصادی در کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان اجرایی مربوطه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود در سال 93 قرار بدهند، ابراز داشت: آنان با استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانند این اقتصاد را در نهادهای مربوطه خود عملیاتی کنند.

محمدی به دشت قزوین اشاره کرد و گفت: استفاده بهینه و آبادسازی این دشت می‌تواند منبع عظیم تأمین مواد غذایی مردم باشد که باید برای تحقق این مهم اقدامات و زیرساخت‌های لازم توسط مسئولان اجرایی صورت بگیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله زیرساخت‌های لازم برای آغاز آبادانی دشت قزوین همین اقدامات مطلوب شهرداری قزوین است که تاکنون پروژه‌های خوبی در این شهر انجام داده است و مردم از افتتاح این پروژه‌ها رضایت دارند.

این مسئول بیان کرد: اجرای متروی قزوین به هشتگرد و ایجاد راه‌های مختلف از دیگر اقدامات در راستای توسعه و آبادانی استان قزوین است که تحقق آنها می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای آبادانی دشت قزوین فراهم کند.

رفع مشکلات جذب گردشگر در قزوین

وی با اشاره به اینکه سالانه 100 میلیون نفر از استان قزوین عبور می‌کنند، ابراز داشت: این فرصت خوبی است تا ظرفیت‌های آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری این استان را به آنان معرفی کرد تا آنان با بازدید از آثار استان قزوین موجب رونق اقتصادی مردم شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایام تعطیلات نوروز سال گذشته 250 هزار نفر از استان قزوین عبور کردند، بیان کرد: متأسفانه از این آثار فقط پنج هزار نفر از جاذبه‌های این استان بازدید کردند که این آمار با توجه به ظرفیت‌های یاد شده بسیار اندک است.

محمدی افزود: در این راستا باید اقدامات لازم در رفع این مشکل صورت بگیرد تا مسافران و گردشگران داخلی در عبور از کریدور استان قزوین از اماکن مذهبی، تاریخی، تفریحی و گردشگری این استان به نحو مطلوبی بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط شهردار قزوین صورت گرفته که باید این مهم با همکاری و مشارکت مسئولان مربوطه با یکدیگر در راستای جذب گردشگر به استان قزوین تحولات عظیمی انجام بدهیم تا شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

انجام پروژه‌ها با کمترین وابستگی به بودجه دولتی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در افتتاح هر پروژه باید آینده‌نگر باشیم و وضعیت شهری را در 50 سال آینده ببینیم، بیان کرد: راه‌اندازی قطار شهری از جمله نیازهای شهری قزوین است که باید این مهم در دستور کار مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: در آینده ما به راه‌اندازی قطار شهری نیاز ویژه‌ای با هدف تسهیل در عبور و مرور داریم تا بتوانیم رشد و توسعه متوازن و متعادلی را در این شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین بدون اتکا به بودجه دولتی در مسیر رشد و پیشرفت قزوین حرکت می‌کند، بیان کرد: امروز با توجه به وضعیت اقتصادی کشور افتتاح چنین پروژه‌هایی اقدام هنرمندانه است که انجام این اقدامات باید در مجموعه مدیریت شهری ادامه یابد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید بدون کمترین وابستگی به بودجه دولتی با خلاقیت و مشارکت مناسب، بهره‌گیری از بخش خصوصی و عمل به بیانات رهبری اقدامات به‌سزایی انجام بدهیم تا به رشد و پیشرفت دست یابیم.

انتهای پیام/77009/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول