اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری:

طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یدالله شمایلی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به مأموریت ویژه جهاد نصر جهت احیای 550 هزار هکتار از اراضی دشتهای خوزستان و ایلام، اظهار کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به خوزستان مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی از سوی دولت جهت اجرای طرح مقام معظم رهبری اختصاص یافت.

وی ادامه داد: جلساتی مسئولان موسسه با وزیر جهاد کشاورزی و معاون برنامه ریزی و اقتصادی این وزارتخانه جهت پیشبرد این طرح برگزار شد و چارچوب مصوبه مربوط به طرح 550 هزار هکتاری در هفته گذشته در هیئت دولت مشخص گردید.

مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با اشاره به اجرایی شدن بحث فاینانس داخلی جهت اجرای پروژه از اجرایی شدن این اقدام و واریز اولین قسط این فاینانس توسط بانک کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام مسیر و معبر جدیدی جهت تأمین منابع مالی این طرح است که امیدواریم اقساط آینده این فاینانس هم در سال آینده به طرح اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به بحث فاینانس خارجی این طرح از مذاکرات نهایی با شرکت چینی جهت اجرایی شدن این موضوع اشاره کرد و گفت: طرح 550 هزار هکتاری احیاء‌اراضی خوزستان را از مصادیق بارز این فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی است.

شمایلی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری 9/5 میلیون تن به تولیدات کشور اضافه می‌شود و 300 هزار شغل در سطح استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/72011/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول