اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام فاطمیه و آغاز سال نو صورت می‌گیرد

برپایی سفره «هفت‌سین فاطمی» در 31 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اجرای سفره هفت‌سین فاطمی در 31 بقعه متبرکه استان به مناسبت ایام فاطمیه و آغاز سال نو خبر داد.

برپایی سفره «هفت‌سین فاطمی» در 31 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه به تبیین و اجرای برنامه‌های اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: این سازمان برنامه‌های متنوعی در سطح امامزادگان استان اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز و آرزوی زندگی سالم برای هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها اذعان کرد: در زمانی که مردم در حال دید و بازدید هستند اوقاف در راستای ترویج فرهنگ دینی و تکریم به ساخت بقاع متبرکه که پذیرای خیل عظیم مهمانان نوروزی آمادگی کامل در این خصوص را دارد.

این مسئول به برنامه‌های اجرای اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز و در سطح امامزادگان اشاره و اذعان کرد: مهمترین طرح در این ایام طرح نوروزی «آرامش بهاری» است که از 28 اسفند تا 15 فروردین در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم در ادامه با تاکید بر این‌که بقاع متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون (س)، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده شاه مختار(ع) و امامزاده سید محمود(ع) مهمترین امامزادگانی هستند که طرح آرامش بهاری به صورت ویژه اجرا می‌شود، گفت: طرح آرامش بهاری در 31 بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

وی از برنامه‌های اجرایی طرح آرامش بهاری را پهن کردن سفره هفت‌سین فاطمی عنوان کرد و گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز 93 و مطابق با رسم و رسوم که سفره هفت سین معمول همیشگی پهن می‌شود امسال نیز در سطح امامزادگان و با توجه به این ایام سفره هفت سین فاطمی نیز اجرا می‌شود.

این مسئول القاب حضرت فاطمه که با سین شروع می‌شوند را شامل سلیمه، سیدة النساء، سرالله، ساجده، سرالعظیمه، سعیده و سماویه بیان کرد و گفت: تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه طرح در سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که همه مراجع تقلید، استانداران و همه و همه بر اهمیت برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان تاکید دارند، گفت: در 31 بقعه متبرکه خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم با تاکید بر این‌که اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار امامزادگان باعث می‌شود که این بقاع هم زیارتگاه، هم مسجد و پایگاه تبلیغ دینی باشند، گفت: امیدوارم با اجرای برنامه‌های متنوع در ایام نوروز رضایت زائران را بیش ‌از پیش افزایش دهیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گریزی به مساله وقف زد و گفت: رویکرد وقف مساله گسترده و وسیعی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و باید گفت؛ که وقف صرفا به ساخت مساجد اختصاص داده نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار داریم رسانه‌ها به منظور تبیین وقف همگانی در حوزه‌های مختلف همکاری لازم را داشته باشند تا با رویکردی جدید و مطابق با نیاز جامعه باشد.

انتهای پیام/82011/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول