اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در 300 بقعه متبرکه اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از آمادگی ۳۰۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی سال ۹۳ خبر داد.

برپایی سفره هفت‌سین فاطمی در 300 بقعه متبرکه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران پیرامون موضوع طرح نوروزی آرامش بهاری سال 1393 و برگزاری مراسم سوگ یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: طرح ملی آرامش بهاری به‌طور همزمان در سراسر کشور از 28 اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه سال 93 در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این طرح در 300 بقعه متبرکه در سطح استان اصفهان به‌طور مستمر به‌منظور استقبال از مسافران نوروزی و زائران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای اجرای هرچه باشکوه‌تر طرح آرامش بهاری از برگزاری دوره‌های آموزشی و توضیحی برای هیئت ‌امنای امامزادگان در پنج منطقه شمال، غرب، شرق، جنوب و مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی با حضور هیئت امنا و خادمین آستان‌های مقدس و مسئولین مراکز فرهنگی ـ قرآنی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 300 ستاد آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه تشکیل شده است گفت: اعضای این ستاد متشکل از افرادی همچون هیئت‌ امنای امامزادگان، مسئولین فرهنگی و قرآنی و فعالان مذهبی هستند.

صادقی ابراز کرد: از جمله ویژه برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری برپایی 30 خیمه معرفت با ارائه خدماتی همچون مشاوره خانوادگی، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی و برپایی غرفه کودکان می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به همزمانی ایام نوروز باستانی ایرانیان با ایام شهادت بی‌بی‌ دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: طرح ملی سوگواره یاس نبوی در دهه دوم فاطمیه از 10 فروردین ماه سال 93 در اغلب بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: در روز چهاردهم فروردین ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) قافله عزاداری با حضور هیئات مذهبی در 300 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا صادقی در ادامه به ارائه گزارشی مختصر از عملکرد سال 92 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  پرداخت و ابراز کرد: این اداره از چهار معاونت عمده  از جمله معاونت توسعه و پشتیبانی، معاون بهره وری و اقتصادی، معاون اوقافی و حقوقی و معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.

*سهم اصفهان در تربیت حافظان قرانی 60 هزار نفر

وی با بیان اینکه اهم فعالیت و وظیفه این اداره در زمینه موقوفات  و اقتصاد و در زمینه فرهنگی و امور قرآنی است گفت: در همین راستا معاونت فرهنگی  در سال 92 اقدام به برگزاری چندین طرح بزرگ از جمله طرح نوروزی آرامش بهاری سال 92 در بیش از 200 بقعه متبرکه و آستان مقدس امام زادگان، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزام‌شده از سوی حوزه‌های علمیه استان  به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور تصریح کرد: سهم اداره اوقاف استان اصفهان  حدود 60 هزار نفر است که در طول دو سالی که از برگزاری طرح حفظ ملی قرآن می‌گذرد  استان اصفهان بیش از رشد قابل‌توجه ای داشته است.

وی در ادامه از شرکت بیش از 17 هزار نفر از سراسر استان در آزمون کتبی و شفاهی قرآن اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال 92 خبر داد و افزود: طرح بصیرت عاشورایی در سطح بقاع  استان در پیش از 450 بقعه در ایام محرم و صفر در سال 92 انجام گرفته است.

صادقی عنوان کرد: اجرای طرح پیوند آسمانی برای جوانان در شرف ازدواج در برخی از بقاع متبرکه و آستان‌های مقدس امام زادگان شاخص سراسر استان اصفهان از دیگر برنامه‌های زیبا و پسندیده در سال 92 توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ها استان اصفهان است.

*اعزام بیش از 100 روحانی حوزه علمیه در بقاع متبرکه

وی تاکید کرد: طرح مهر تندرستی که بر طبق نیات واقفان خیراندیشی که قسمتی از اموال خود را  وقف سلامتی و داروی بیماران قرار داده‌اند و با صرف هزینه قابل‌توجه از سوی اداره اوقاف برای ویزیت رایگان مردم در برخی از بیمارستان‌ها و کلینیک های مشخص‌شده از جمله بیمارستان فاطمه الزهرا (س) زینبیه، امیرالمؤمنین و ...توسط پزشکان در سال 92 انجام‌شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه از آغاز فرآیند  ارزیابی خادمین  بقاع متبرکه  و آستان‌های مقدس امام زادگان برای نخستین بار در سال 92 خبر داد.

وی متذکر شد: در سال 92 موفق به اخذ سند موقوفه  و احیای موقوفه سرای گلشن در بازار اصفهان با بیش از 117 رقبه تجاری و اخذ سند موقوفه 10 باب مغازه  تجاری واقع در میدان نقش جهان شده‌ایم.

صادقی در ادامه اضافه کرد: طبق توافقات انجام‌شده نزدیک به 100 نفر از روحانیون حوزه علمیه قم و اصفهان در بقاع متبرکه  و خیمه‌های معرفت در طول ایام نوروز مستقر هستند.

*هدف از طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بار دیگر با تاکید بر طرح ملی نوروزی آرامش بهاری هدف از انجام این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت ایام تعطیلات عید نوروز و همچنین تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح فکری مسافران نوروزی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اصفهان در عید نوروز باستانی و خدمت رسانی مطلوب به منظور افزایش رضایت  و علاقه‌مندی مسافران  و زائرین محترم در بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود.

صادقی با پیش‌بینی بیش از افزایش 30 درصدی تعداد مسافران و زائرین استفاده‌کننده در سال 93 از طرح نوروزی آرامش بهاری در سراسر استان اصفهان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با توجه به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) اقدام به برپایی هفت‌سین فاطمی دربش از 300 بقعه متبرکه و آستان مقدس امام زادگان  خبر داد.

 

انتهای پیام/ 63030/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول