اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

کردستان مهیای میزبانی از مهمانان نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: این استان آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی است.

کردستان مهیای میزبانی از مهمانان نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رسول اشتودان صبح امروز در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان اظهار داشت: با انجام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی خوشبختانه ساماندهی تمامی مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز اسکان، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسراهای ادارات و کمپ‌های اسکان مسافران توسط این اداره کل و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر انجام شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های مرتبط با ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان سعی بر آن دارند که با ارائه امکانات و خدمات مطلوب بتوانند در جذب گردشگر و مسافر و بحث مهمان‌نوازی به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه فراهم کردن رفاه و آسایش مسافران و گردشگران حتی به جزئی‌ترین مسائل نیز توجه کرده و تمامی جوانب را در نظر بگیرند.

اشتودان افزود: تمامی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است و این اداره‌کل نسبت به ارائه بروشور و نقشه راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری از طریق چادرهای جمعیت هلال‌احمر و راهنمایان گردشگری به مسافران ورودی به استان کردستان اقدام خواهد نمود.

وی به برگزاری جشن‌ها و نمایشگاه‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات در بناهای تاریخی همچون عمارت خسروآباد، خانه کرد سنندج و در دامنه کوه آبیدر (پارک 28 دی) مراسمات متنوعی برای مسافران برپا می‌شود.

اشتودان اضافه کرد: تعداد 12 نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در سطح استان کردستان برای مسافران و آشنایی آنها با هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است استان کردستان دارای آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری زیادی است که هر ساله پذیرای مسافرانی و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور است.

موزه مردم‌شناسی کردستان (خانه کرد)، مسجد جامع سنندج، غار باستانی کرفتو در دیواندره، قلعه زیویه سقز، غار شوی در بانه، قلعه قم‌چقای در بیجار، منطقه گردشگری باباگرگر در قروه، روستای پالنگان در کامیاران، دریاچه زیبای زریبار در مریوان و مناطق اورامانات در شهرستان سروآباد نمونه‌هایی از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان است.

انتهای پیام/79002/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول