اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

آماده‌باش کامل اورژانس خراسان جنوبی برای چهارشنبه‌سوری

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از آماده‌باش کامل اورژانس استان برای مراسم چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 دستگاه آمبولانس در بیرجند فعال است که 4 دستگاه دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

آماده‌باش کامل اورژانس خراسان جنوبی برای چهارشنبه‌سوری

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در مراسم چهارشنبه‌سوری‌ سال گذشته خراسان جنوبی حوادث تلخی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به مرگ دو نفر در آخرین چهارشنبه‌ سال گذشته، تصریح کرد: در این مراسم 25 نفر دیگر نیز مصدوم شدند که 15 نفر آن‌ها به بیمارستان انتقال یافتند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: هشت مصدوم دیگر نیز دچار جراحت‌های جزئی شده بودند که در محل حادثه توسط مأموران اورژانس استان درمان شدند.

آذرکیش از آماده‌باش کامل مأموران اورژانس استان در این مراسم خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج دستگاه آمبولانس در بیرجند فعال است که در این شب چهار دستگاه دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که حوادث سال گذشته بیشتر مربوط به سوختگی بوده است، خاطرنشان کرد: باید به کودکان و نوجوانان آموزش داد که در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند.

*امدادرسانی به 850 نفر در هفته گذشته

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به انجام 806 مأموریت توسط مأموران اورژانس استان طی هفته گذشته، یادآور شد: از این تعداد 503 مأموریت شهری، 282 مأموریت جاده‌ای و 21 مورد نیز بین مراکز درمانی بوده‌اند.

آذرکیش اضافه کرد: مأموران اورژانس 115 استان طی این مأموریت‌ها به 850 نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی تعداد مأموریت‌های تصادفی این مرکز را 104 مورد عنوان کرد و ادامه داد: طی این مأموریت‌ها 120 نفر به بیمارستان منتقل و 3 نفر دیگر نیز در محل درمان شدند.

*انتقال 386 بیمار به بیمارستان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به انجام 702 مأموریت غیرتصادفی طی هفته گذشته اظهار کرد: در این مأموریت‌ها 386 نفر به بیمارستان انتقال یافتند و 139 نفر دیگر نیز در محل درمان شدند.

آذرکیش میانگین زمان رسیدن به بالین بیمار در مأموریت‌های شهری را 4 دقیقه و 14 ثانیه اعلام کرد و گفت: به دلیل سیل و بارندگی این زمان در مأمورت‌های جاده‌ای به 11 دقیقه و 55 ثانیه رسیده است.

وی گفت: بیشترین مأموریت‌های اورژانس استان طی هفته گذشته مربوط به تصادفات بوده است.

انتهای پیام/69022/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول