اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 26 اسفند جاری تا 16 فروردین 93

طرح امداد نوروزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: طرح امداد نوروزی از 26 اسفندماه جاری تا 16 فروردین سال آینده در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح امداد نوروزی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا آذرکیش پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مسافران نوروزی، طرح امداد نوروزی از 26 اسفند ماه جاری به مدت 20 روز در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره با این‌که در این طرح 51 پایگاه اورژانس 115 به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت به مسافران هستند، تصریح کرد: از این تعداد 41 پایگاه جاده‌ای و 10 پایگاه نیز شهری هستند.

استقرار 2 ایستگاه سلامت در طرح امداد نوروزی

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به همکاری 320 نفر در طرح امداد نوروزی استان، اذعان داشت: برای اجرای این طرح از 74 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس استفاده می‌شود.

آذرکیش از استقرار دو ایستگاه سلامت در طرح امداد نوروزی خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در شهرهای قاین و سرایان با اولویت غربالگری فشار خون به عنوان بیماری خاموش به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین آمبولانس‌های اورژانس استان به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران، ایجاد امنیت خاطر در آن‌ها و سرعت‌دهی در امدادرسانی از ساعت 8 تا 12 ظهر و از 16 تا 21 بعد از ظهر در حاشیه جاده‌ها استقرار می‌یابند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی از همه مردم خواست تا در هنگام تماس با اورژانس خونسردی خود را حفظ کنند و به دقت به سؤالات پاسخ داده و توصیه‌ها را اجرا کنند و بعد از امدادخواهی نیز شماره تماس خود را تا زمان رسیدن آمبولانس مشغول نکنند.

آذرکیش با بیان این‌که افراد حاضر در صحنه حادثه تا حد ممکن باید از جابه‌جایی مصدوم خودداری کنند، متذکر شد: آشنایی مردم با اصول کمک‌های اولیه شانس زنده ماندن و کاهش صدمات را در فاصله زمانی وقوع حادثه تا رسیدن اورژانس افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: با رعایت نکات ایمنی از احتمال وقوع حادثه بکاهید و آرامش را برای خانواده خود به ارمغان آورید.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، افزود: در مراسم  آخرین چهارشنبه‌ سال گذشته حوادث تلخی را پشت سر گذاشتیم.

آذرکیش با اشاره به مرگ دو نفر در  آخرین چهارشنبه‌  سال گذشته، متذکر شد: در این مراسم 25 نفر دیگر نیز مصدوم شدند که هشت نفر از آن‌ها درمان در محل و 15 نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

این مسئول از آماده‌باش کامل مأموران اورژانس استان در این مراسم خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج دستگاه آمبولانس در بیرجند فعال است که در این شب چهار دستگاه دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که حوادث سال گذشته بیشتر مربوط به سوختگی بوده است، خاطر نشان کرد: باید به کودکان و نوجوانان آموزش داد که در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول