اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

تکریم نیروی انتظامی تکریم ملجاء و پناهگاه امن مردم است

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها ملجاء و پناهگاه مردم است که تکریم همه‌جانبه این نیرو از اهمیت خاصی برخوردار است.

تکریم نیروی انتظامی تکریم ملجاء و پناهگاه امن مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی دوشنبه‌شب در مراسم تجلیل از پرسنل فرماندهی انتظامی قروه با تاکید بر اینکه برقراری امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه تک‌تک افراد جامعه باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند، اظهار داشت: در پرتو همین مشارکت است که امنیت در جامعه می‌تواند مستمر و مداوم باشد.

وی امنیت بالای کشورمان را مرهون فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی دانست و افزود: نیروی انتظامی حافظ ناموس و کیان کشور ماست.

ماموستا محمدی در ادامه به موقعیت استراتژیک خاورمیانه در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم تمامی بحران‌های ایجاد شده در این منطقه، ایران اسلامی بیشترین امنیت را داراست.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: عملکرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، منطبق با الگوهای برتر اسلامی است که خدمت خود را در راستای این الگوها وقف مردم کرده است.

محمدی اظهار داشت: نیروهای مخلص انتظامی همواره در صحنه دفاع از اسلام و ایران حضوری تحسین‌برانگیز داشته‌اند.

وی ادامه داد: مخلان امنیت اجتماعی یک سرباز جنایتکار و یا مزدور عادی نیستند بلکه افرادی هستند که در راستای تحقق اهداف ضدایرانی استکبار گام بر می دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقابله با اسلام هدف اصلی دشمنان است اما امنیت حاضر در ایران اسلامی، زمینه‌ساز برقراری تمامی فعالیت‌های سازنده فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شده است.

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی مجریان قانون هستند که قضاوت را برای دستگاه قضا میسر می‌کنند، افزود: این اقدام برای تامین امنیت شهروندان صورت می‌گیرد و خداوند گام‌هایی را که در این زمینه برداشته شود، دوست دارد.

وی نیروی انتظامی را حافظ نظم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: در طول دوران تشکیل این نیروی خدوم و مردمی، چیزی جز خدمت صادقانه و متعهدانه دیده نشده است و تقدیم صدها شهید سرافراز، مؤید همین خدمت است.

محمدی عشق به مجاهدت در راه خدا را مهم‌ترین انگیزه این نیروها برای حضوری با صلابت در عرصه حفظ نظم و امنیت عنوان و ابراز کرد: حقوق اندکی که این نیروها در قبال کار خود دریافت می‌کنند، معیار مناسبی برای خدمت نیست بلکه صداقت و تعهد میزان این خدمت است.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: وجه تمایز نیروی انتظامی با دیگر پلیس‌های دنیا در این است که نیت خدایی دارند و کارشان چون ربانی است، تقدس ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه برخورداری از مدار مردمی و پشتوانه عظیم مردم، پلیس می‌تواند نقش خود را در گسترش امنیت عمومی بیش از پیش و با اقتدار کامل ایفا کند.

محمدی امنیت اجتماعی را به عنوان یک تولید اجتماعی، نیازمند همکاری و هماهنگی سازمان‌ها، نهادهای دولتی، بخش خصوصی و از همه مهم‌تر مشارکت مردمی عنوان و مطرح کرد: ماموریت‌ها و وظایف نیروی انتظامی در تأمین این سطح از امنیت تعیین‌کننده و محوری است.

وی از نیروی انتظامی به عنوان نیرویی عزتمند نام برد و بیان کرد: پلیس‌های ایران عزتمندانی هستند که با گرفتن جرأت تعرض به مرزهای کشورمان از سوی دشمنان، عزت را برای ایران عزیز رقم زده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پلیس کشورهای غربی از نظر امکانات و تجهیزات قدرتمندتر از پلیس ماست، تصریح کرد: آنچه که موجب شده است تا پلیس ایران در عرصه عمل موفق‌تر و کارآمدتر باشد، باورهای ارزشی و اعتقاداتی است که ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

انتهای پیام/79009/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول