اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مجمع بسیج قشرهای آبیک گزارش می‌دهد

از کمبود پزشک در آبیک تا ضرورت استقرار نیروی انتظامی در مناطق جرم‌خیز

از کمبود پزشک و دندانپزشک در درمانگاه‌های شهری و روستایی شهرستان آبیک تا ضرورت استقرار نیروی انتظامی در مناطق جرم‌خیز در مجمع بسیج قشرهای آبیک سخن به میان آمد.

از کمبود پزشک در آبیک تا ضرورت استقرار نیروی انتظامی در مناطق جرم‌خیز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دومین مجمع قشرهای بسیج شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد.

در این همایش علاوه بر قشرهای مختلف بسیج شهرستان آبیک احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک و عبدالله ملک‌پور و سید مرسل موسوی از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک نیز حضور داشتند.

در این همایش، مشکلات، مسائل و موضوعات مختلف شهرستان آبیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود از سوی مسئولان کارگروه‌های تخصصی مجمع بسیج قشرهای مختلف این شهرستان ارائه شد.

در دومین همایش مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک سه تن از مسئولان کارگروه‌های مختلف قشرهای بسیج این شهرستان گزارشاتی از فعالیت‌های خود را بیان کردند.

در آغاز این همایش، نایب رئیس دوم مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک که عضو شورای اسلامی شهر آبیک نیز است، اظهار داشت: خروجی فعالیت کارگروه‌های تخصصی این مجمع باید به مسائل شهرستان آبیک منجر شود.

عبدالله ملک‌پور افزود: با شناسایی مسائل و مشکلات شهرستان آبیک نقاط ضعف مشخص شده و سعی می‌شود این نقاط رفع و نقاط قوت در رفع مشکلات به کار گرفته شود.

وی افزود: هدف از تشکیل مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک این است که بسیجیان همیشه در صحنه هستند و در موضوعات مختلف نقش خود را بروز و ظهور می‌دهند.

این مسئول به شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و ادامه داد: همان گونه که شب قدر در بین سه شب پنهان است محل دفن حضرت زهرا (س) در سه مکان بقیع، منزل خودشان و بین محراب و منبر پنهان است.

نایب رئیس دوم مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شب قدر یک شب ولی به اندازه 30 هزار شب ارزش معنوی دارد و حضرت زهرا (س) نیز یک شخصیت معنوی بزرگ والا هستند ولی همه امت رسول خدا (ص) هستند؛ این در حالی است که معرفت این بانوی بزرگوار اسلام همانند معرفت شب قدر ارزشمند است.

مسئول کارگروه سلامت مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک در ادامه این همایش با بیان اینکه سلامت مردم جزو خواسته‌های مردم است، تصریح کرد: زمانی دولت می‌تواند در حوزه سلامت موفق باشد که مردم در سلامت کامل به سر برند.

محمد بابایی افزود: بسیج از بدنه مردم است و می‌تواند به پیشرفت سلامت مردم در حوزه سلامت و نیازهایی که مسئولان بهداشتی دارند، راهگشا باشد.

وی ادامه داد: این مجمع می‌تواند از پتانسیل‌ها و توانایی‌های بسیج به نحو احسن استفاده کرده گرچه شاید در حوزه‌هایی نیازمند اعتبار و منابع مالی باشد ولی مهم این است که اصل مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت بالا برده شود.

این مسئول بیان کرد: بسیج می‌تواند در افزایش سطح سواد مردم در حوزه سلامت و تجزیه وتحلیل رفتارها، ارتقای سلامت جامعه و شناساندن عوامل موثر در سلامت و انتخاب رفتار صحیح و دادن اطلاعات و آگاهی لازم به مردم در خصوص بیماری‌های نو پدید که به صورت فزاینده رو به افزایش است، مانند بیماری‌های دیابت و فشار خون نقش به سزایی ایفا کند.

مسئول کارگروه سلامت مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک که معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیز است، خاطرنشان کرد: در بازدید از روستای قشلاق، زمینی برای استقرار پایگاه اورژانس از سوی مردم اهدا شده است.

بابایی افزود: با توجه به جاده نامناسب کمال ‌آباد به سمت شهر خاکعلی استقرار پایگاه اورژانس در روستای قشلاق که در مسیر این جاده است، ضروری است و مقرر شده نسبت به استقرار این پایگاه اقدام شود.

وی با اشاره به افتتاح بخش اورژانس و درمانگاه تخصصی بیمارستان دولتی شهدای آبیک در 13 خرداد ماه امسال توضیح داد: ردیف تامین 100 نفر نیروی انسانی برای این بیمارستان تعریف شده ولی به دلیل مشکلاتی هنوز تامین نشده است.

این مسئول تجهیز و تکمیل بیمارستان شهدای آبیک را ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه مانند سراسر کشور با کمبود پزشک و دندان‌پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان آبیک مواجه هستیم به ویژه در ایام نوروز که این مهم و ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

مسئول کارگروه سلامت مجمع بسیج  قشرهای شهرستان آبیک بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و همچنین شهرداران شهرهای آبیک و خاکعلی و اعضای شورای اسلامی شهرها باید با نصب بنرهایی در سطح روستاها و شهرها در زمینه آموزش سلامت تلاش کنند.

بابایی افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک باید در راستای اجرایی شدن اهداف شورای سلامت پیشگام شده و گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی از استقرار پایگاه اورژانس در روستای کوندج خبر داد و گفت: با رایزنی با یک فرد خیر مقرر شده این مهم در آینده نزدیک رقم بخورد که موافقت این أخذ شده است.

این مسئول انجام پروژه‌های سلامت محور و فعالیت‌های پژوهشی در سطح شهرستان آبیک را ضروری بیان کرد و افزود: با تحقق این امر می‌توان مشارکت مردم را در حوزه سلامت ارتقا بخشید.

مسئول کارگروه اجتماعی مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک نیز در این همایش به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تحقق این فریضه الهی مستلزم لوازم و فراهم کردن شرایطی مناسب است.

رضا محمدزاده افزود: اگر بسترهای لازم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر فراهم نشود نمی‌توان به اجرای آن در شهرستان آبیک تحقق بخشید چراکه امروز با توجه به وجود تکنولوژی و عصر اطلاعات امر و نهی نسبت به گذشته متفاوت شده است.

رضا محمدزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز دشمن درصدد است با برنامه‌ریزی و جنگ نرم به فرهنگ اسلامی موجود در جامعه ضربه بزند مطلوب است مسئولان دستگاه‌های اجرایی با تعامل و هماهنگی با یکدیگر در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به پا خیزند گرچه خانواده‌ها نیز نقش مهمی دارند.

وی بر تشکیل کارگاه‌های آموزشی با عنوان احیای امر به معروف و نهی از منکر برای خانواده‌ها از سوی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک تأکید کرد و گفت: همچنین باید با حضور مسئولان کشوری و استانی در کارگاه‌های آموزشی، خانواده‌ها را به سمت آگاه‌سازی در زمینه‌های مختلف اجتماعی به ویژه اعتیاد سوق داد چرا که امروز جوانان هیچ ترسی از اعتیاد ندارند.

محمدزاده با اشاره به مناطق آلوده و جرم‌خیز شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایلی مانند کوچه‌های پر پیچ و خم و تاریک و شلوغی بسیار زیاد و پر رفت و آمد در مناطق جرم‌خیز و آسیب‌پذیر شهرستان آبیک مواد مخدر به راحتی در دسترس قرار دارد و جوانان را گرفتار این مواد افیونی کرده است.

وی اضافه کرد: مطلوب و ضروری است که یک کانکس نیروی انتظامی در مناطق جرم‌خیر شهرستان آبیک مستقر شود تا از فروش مواد مخدر به صورت آسان و نیز جلوگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد کاسته شود.

این مسئول یادآور شد: شهرستان آبیک بافت سنتی دارد و مردم متدین و مذهی دارد ولی مسئولان باید تلاش کنند در راستای تقویت باورهای دینی مردم این شهرستان بیش از پیش بکوشند.

انتهای پیام/77006/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول