اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان اعلام کرد

آمادگی کامل کوهبنان برای استقبال از مسافران نوروزی

فرماندار کوهبنان گفت: تمام مقدمات و امکانات استقبال شهرستان کوهبنان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.

آمادگی کامل کوهبنان برای استقبال از مسافران نوروزی

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان از آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و اظهار داشت: با برگزاری سه جلسه ستاد تسهیلات نوروزی تمام مقدمات و امکانات شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.

وی تصریح کرد: افضل‌الدین ابوحامد احمد کوهبنانی کرمانی، شاه نعمت‌الله‌ولی، فخرالدین کوهبنانی، ابواسحاق کوهبنانی، برهان‌الدین کوهبنانی، ‌هدایت علی‌شاه،‌ شرف‌الدین کوهبنانی، امیرمجاهدین کوهبنانی، قوام‌الدین کوهبنان از جمله مشاهیر و عرفای بهنام کوهبنان در تاریخ هستند.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در حقیقت مفاخر و مشاهیر هر جامعه شهیدان سرافراز، جانبازان دلاور و آزادگان حماسه‌ساز هستند که جان خود را در راه حفظ کرامت انسانی و استقلال میهن عزیز ایران اسلامی فدا کردند.

متقی خاطر نشان کرد: در قرن معاصر نیز کوهبنان مشاهیر و مفاخر بزرگی همچون مرحوم علامه سید‌احمد جعفری شاعر، خطیب و مفسر بزرگ قرآن و نهج‌البلاغه و قرآن، دکتر محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران و ده‌ها اندیشمند، شاعر، نویسنده و پزشک متخصص و متعهد و نیز آیت‌الله سیدیحیی جعفری را در دامان خود پرورش داده است.

وی افزود: مهم‌ترین مناطق گردشگری و آثار تاریخی کوهبنان را می‌توان سنگ نوشته سلسله مساجد، قلعه‌ها، برج‌ها، آب‌انبارها، چهار امامزاده واجب‌التعظیم، خواجه خضر، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، چشمه آب گرم، خانه تاریخی ال‌طه، تخت لطیفی، مدفن 72 عارف، آسیاب‌های هشت گانه آبی، مسجد جامع و تاریخی کوهبنان واقع در محله انصار نام برد.

متقی ابراز داشت: درختان چند هزار ساله سبل در روستای سبلا، روستای تاریخی در گزک همراه با خانه‌های دست‌کند در دل کوه، کلوت‌ها، برج و قلعه و داشتن تنها آکواریوم طبیعی دنیا با ماهی‌های عید 21 ساله، روستاهای تاریخی کهن، رتک، افزاد و در هود و ... از دیگر آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کوهبنان هستند.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: با توجه به استقبال سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروز سال قبل برای نوروز امسال تمام امکانات برای استقبال از این عزیزان در نظر گرفته شده و در ورودی و خروجی شهرستان چادرهای راهنمای مسافران به همت فرماندهی انتظامی، هلال احمر و میراث فرهنگی مستقر هستند.

انتهای پیام/80012/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول