اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

کشف 14 هزار لیتر سوخت قاچاق از مرزهای خراسان‌جنوبی

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون 14 هزار و 296 لیتر سوخت از مرزهای استان کشف شده است.

کشف 14 هزار لیتر سوخت قاچاق از مرزهای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد شهرکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است، تصریح کرد: در داخل استان به طور کامل امنیت داریم. 

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه در محدوده مرز دو مولفه خوب یعنی مرزبانان و مرزنشینان را داریم، اذعان داشت: این دو با یکدیگر تعامل و همکاری دو سویه دارند.

شهرکی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون یک مورد درگیری با افراد شرور قاچاقچی داشته‌ایم، ادامه داد: سال گذشته سه مورد درگیری با افراد قاچاقچی در مرزهای استان داشته‌ایم.

وی از وجود تجهیزات اپتیکی خوبی در مرزهای استان خبر داد و متذکر شد: این تجهیزات همراه با نیروهای انسانی کارآمد در مرزهای استان سبب ارتقای امنیت در مرزها شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک‌‌هزار و 407 کیلوگرم موادمخدر از مرزهای استان کشف و ضبط شده است، افزود: این کشفیات نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

شهرکی یادآور شد: بیشتر این کشفیات در عقبه مرز کشف شده است.

وی از کشف 14 هزار و 296 لیتر سوخت قاچاق از مرزهای خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 99 درصد کاهش داشته است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشتر سوخت قاچاق از مرزهای استان گازوئیل بوده است.

شهرکی اقدامات پیش‌بینی و پیشگیری از وقایع و رخدادها را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: در این رابطه رزمایش اقتدار در نوار مرزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مرزبانی اهتمام جدی در خوشایندسازی محیط کار برای نیروهای مرزی دارد، ادامه داد: محیط کار مانند پاسگاه و برجک را باید برای نیروها خوشایند کنیم.

ارتقاء روحیه نشاط برای مرزبانان

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ارتقاء روحیه و نشاط اقدامات خوبی در سال جاری انجام شده است، یادآور شد: در سال آینده می‌توانیم این اقدامات را تکمیل کنیم.

شهرکی با بیان اینکه همکاری و مساعدت با مرزنشینان را داریم، افزود: برای آموزش همگانی مرزنشینان کلاس‌هایی را برای آنها برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان باید حداقل آشنایی و دانش مقدماتی را در ارتباط با حقوق و قوانین بین‌المللی داشته باشند.

انتهای پیام/69010/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول