اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

22 کتابخانه در سطح شهرستان همدان فعال است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: 22 کتابخانه در سطح شهرستان همدان فعال است.

22 کتابخانه در سطح شهرستان همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان همدان با اشاره به اینکه در مرکز کتابخانه‌ها نگاه همکاران ما یک نگاه رسالت‌محور است اظهار داشت: نگاه ما در امر کتابخانه‌ها وظیفه‌محور نبوده و بیشتر رسالت‌مدار بودن است.

وی گفت: در ابتدای سال 92 در مجموع در شهرستان همدان، 17 کتابخانه وجود داشت که دو کتابخانه مشارکتی و 15 کتابخانه نهادی بود که امروز این تعداد کتابخانه‌ها 6 کتابخانه مشارکتی و 16 کتابخانه نهادی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به نسبت زیربنای مطالعه در سطح شهرستان همدان ادامه داد: در ابتدای سال جاری نسبت زیربنا در شهرستان همدان 2.20 بوده که این رقم در حال حاضر به 2.5 متر به ازای هر 100 نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری 241 هزار و 717 جلد کتاب داشتیم که این تعداد در حال حاضر به 325 هزار و 299 جلد کتاب رسیده است.

استعدادی تصریح کرد: 200 عنوان نشریه در ابتدای سال جاری توزیع می‌شد که این تعداد در حال حاضر به 225 عنوان نشریه رسیده که به صورت رایگان در تعدادی از اماکن عمومی توزیع می‌شود.

وی ابراز داشت: استفاده از منابع دیداری و شنیداری امسال اتفاق افتاده است به‌طوری که 400 عنوان منابع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عمومی به تعداد یک‌هزار و 679 نسخه را توزیع کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ابراز داشت: در ابتدای سال 92، تعداد 20 هزار عضو فعال داشتیم که این تعداد در حال حاضر به 25 هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 604 هزار مراجعه به کتابخانه‌های شهرستان وجود داشت که 381 هزار امانت را در کتابخانه‌ها داشتند.

استعدادی یادآور شد: پرسنل شهرستان همدان در ابتدای سال جاری 40 نفر بودند که این تعداد در حال حاضر به 48 نفر رسیده است.

وی در پایان سخنانش گفت: امروز 11 ایستگاه مطالعه داریم که بیش از 111 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌های شهرستان همدان اختصاص پیدا کرده تا عموم مردم از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول