اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق:

بیش از یک سوم سنگ آهن کشور در بلوک معدنی بافق ذخیره شده است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: این شرکت یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین تولید کننده سنگ آهن کشور است و بیش از یک سوم سنگ آهن کشور در بلوک معدنی بافق ذخیره شده است.

بیش از یک سوم سنگ آهن کشور در بلوک معدنی بافق ذخیره شده است

محمدجواد عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: از سال 1340 تاکنون در منطقه بافق بیش از 38 آنومالی آهن‌دار با ذخیره نزدیک به 1,7 میلیارد تن شناسایی شده است.

وی از معادن چغارت، سه‌چاهون، آنومالی شمالی، میشدوان و چاه گز به عنوان مهم‌ترین آن‌ها یاد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دانه‌بندی کشور طی 40 سال گذشته بوده است.

عسکری یادآور شد: این شرکت از سال 1350، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز کرده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده است.

وی عنوان کرد: از سال 80 نیز شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با بیان اینکه در حال حاضر از 2 معدن چغارت و سه‌چاهون، سالانه نزدیک به هشت میلیون تن سنگ آهن استخراج می‌شود، افزود: حدود سه میلیون تن آن دانه‌بندی شده و برای مصرف در کارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات، استفاده شده و بقیه در کارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره سنگ آهن می‌شود.

وی اجرای طرح اصلاح خطوط کنسانتره را از اقدامات 10 ماهه سال‌جاری خواند و گفت: هدف از اجرای این طرح، تولید 3,25 میلیون تن کنسانتره آهن با عیار بیش از 67,5 درصد آهن قابل استفاده در کارخانجات گندله‌سازی است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق، مبلغ قرارداد طرح اصلاح خطوط کنسانتره را 13,89 میلیون یورو و همچنین 115 میلیارد و 757 میلیون ریال عنوان کرد.

عسکری، مدت زمان اجرای طرح را 18 ماه عنوان کرد و گفت: این طرح از اسفندماه سال 91 آغاز شده و با میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی، مهرماه 93 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول