اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس هیات مدیره انجمن آهن و فولاد ایران:

صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است.

صادرات مواد خام و سنگ آهن ظلم به صنعت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مصطفی علی‌اکبریان عصر امروز در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فولاد با اشاره به ارزش افزوده سنگ آهن در تولید گندله مورد نیاز صنایع فولاد، خواستار گسترش طرح‌های گندله‌سازی در کشور شد.

وی اضافه کرد: تامین گندله و گاز از مشکلات عدیده و همیشگی صنایع فولاد کشور است.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به طرح توسعه فولاد هرمزگان گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان به ویژه سنگ آهن و راه‌اندازی واحد گندله‌سازی در فولاد هرمزگان می‌توانند نیازهای اولیه این صنعت را برطرف کنند.

علی‌اکبریان با بیان این موضوع که کشور از برنامه زمان‌بندی در افق 1404 در صنعت فولاد عقب است، افزود: چشم انداز تولید 50 میلیون تن با بسته فعلی میسر نیست و کشور نیازمند تدوین برنامه‌ای مشخص برای دستیابی به ظرفیت ذکر شده است.

وی با بیان این موضوع که استان هرمزگان می‌تواند قطب آینده تولید کشور شود، افزود: مجاورت با آب‌های آزاد مدل‌های متفاوت حمل و نقلی، داشتن بندرگاه‌های زیاد، نیروی متخصص ماندگار و بومی، در همسایگی قرار داشتن با معدن گل گهر سیرجان و بهره‌مندی از منابع گاز عسلویه موقعیت ممتازی را برای توسعه صنعت فولاد در منطقه ایجاد کرده است.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران یادآور شد: در ابتدا و انتهای خط تولید فولاد در کشور جهش‌های بلندی را شاهدیم اما در میانه شاهد خلاهای فراوانی هستیم.

علی‌اکبریان با اشاره به ظرفیت معادن سنگ آهن و کارخانه‌های نورد گفت: توسعه‌های میانی مانند تبدیل سنگ آهن به گندله هم باید به موازات ارتقای معادن سنگ آهن و کارخانه‌های نورد پیش می‌رفت.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در میان مردم بندرعباس و تولید فولاد به میزان 10 میلیون در پایان برنامه پنجم دولت گفت: توسعه صنعت فولاد در هرمزگان سبب رونق اقتصادی و افزایش کار و کسب می‌شود اما این امر منوط به بسترسازی مناسب و شکل گرفتن زیرساخت‌ها است.

علی‌اکبریان با اشاره به این موضوع که ایجاد و توسعه کارخانه‌های صنعتی به ویژه در صنایعی چون فولاد ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی است، افزود: این شرکت‌ها و کارخانه‌ها موظف به رعایت استانداردهای کاهش مصرف انرژی، غبارزدایی و کاهش آلاینده‌ها هستند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با اشاره به وجود دانش فنی بومی‌سازی برای احداث و ساخت کارخانه‌های جدید فولادسازی گفت: تجارب فنی موفق در صنایع فولاد و ذوب آهن سبب شده است نیاز به قطعات از کشورهای خارجی به حداقل کاهش یابد.

علی‌اکبریان در پایان گفت: صنعت فولاد به بومی‌سازی نزدیک شده است و بسیاری از نیازهای این صنعت توسط متخصصان ایرانی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول