اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه مطرح کرد

نظام مدیریت سبز تحول‌گر دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت سبز نگاهی عقلایی و هوشمندانه به فعالیت‌ها دارد، گفت: مدیریت سبز با نهادینه شدن در دستگاه‌های اجرایی تحول ایجاد می‌کند.

نظام مدیریت سبز تحول‌گر دستگاه‌های اجرایی

تورج همتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بسیاری از مسائل و چالش‌های زیست محیطی موجود ناشی از عدم مدیریت صحیح استفاده از منابع پایه محیط زیست است.

به گفته همتی، عدم استفاده بهینه از منابع پایه محیط زیست شامل آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و محدود بودن منابع پایه زیست محیطی به‌ویژه آب و انرژی از یک طرف و عدم فرهنگ صحیح مصرف باعث بروز مخاطراتی برای محیط زیست شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 190 برنامه پنجم توسعه تمام دستگاه‌های اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفند برای کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت، مطابق آیین‌نامه اجرایی اقدام کنند.

اداره کل محیط زیست نقش تسهیل‌گری دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است که پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز نه تنها در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، بلکه در بین آحاد جامعه اهمیت فراوانی پیدا می‌کند.

همتی با بیان اینکه مدیریت سبز نگاهی عقلایی و هوشمندانه به فعالیت‌ها دارد، ابراز داشت: مدیریت سبز باید در دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود.

این مسئول موفقیت و پیاده کردن مدیریت سبز را در گرو تلاش مجدانه مدیریت و کارکنان دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست نقش تسهیل‌گری دارد.

وی رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکلیف قانونی بر طبق ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه هیئت وزیران را از ضروریات پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز برشمرد.

مدیریت سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری دولت

این مسئول ادامه داد: طراحی و استقرار نظام صرفه‌جویی و مدیریت سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری دولت بوده و دولت سبز، دولتی است که در ارکان و عناصر آن در خصوص مصارف انرژی نگاه هوشمندانه‌ای باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه نظام مدیریت سبز را شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات، کاهش مواد زائد و بازیافت عنوان کرد.

وی مدیریت اجرای مدیریت سبز در استان را بر عهده اداره‌کل حفاظت محیط زیست دانست و گفت: با استقرار دبیرخانه مدیریت سبز و کارگروه استانی برای اجرای بهتر مفاد آیین‌نامه، مدیریت سبز در استان پیاده‌سازی می‌شود.

همتی بیان داشت: پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در استان، تهیه شاخص‌های مدیریت سبز، ایجاد درگاه سبز به‌منظور انتقال سریع تجربه‌های موفق داخلی و خارجی و معرفی روش‌ها و فناوری‌های سازگار با محیط زیست از وظایف دبیرخانه مدیریت سبز است.

سفیران سبز در دستگاه‌های دولتی

وی تهیه دستورالعمل‌ها و برنامه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت سبز، آموزش و تربیت سفیران مدیریت سبز، ارزیابی عملکرد مدیریت سبز دستگاه‌های اجرایی در چارچوب شاخص‌ها و تهیه گزارش سالانه مدیریت سبز را از دیگر وظایف این دبیرخانه عنوان کرد.

همتی از آموزش و تربیت سفیران مدیریت سبز در سطح دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی استانی موظفند که نمایندگان خود را به اداره‌کل حفاظت محیط زیست معرفی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: این نمایندگان با عنوان سفیران سبز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند تا نسبت به پیاده‌سازی مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام کنند.

وی ابراز داشت: امیدواریم با استقرار دبیرخانه نظام مدیریت سبز در سال آینده شاهد اجرای کامل نظام مدیریت سبز در کشور باشیم.

انتهای پیام/2700/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول