اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان شمالی:

شادی‌های خطرآفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف کنیم

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شادی‌های خطرآفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف و خاطره شیرین این شب را ماندنی کنیم.

شادی‌های خطرآفرین را از برنامه چهارشنبه آخر سال حذف کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محسن رعنایی اظهار کرد: آموزش پیشگیری از آسیب‌ها و حوادث، مهم‌ترین اصل در برپایی هرگونه آیین و رسوم ویژه است و خانواده‌ها در این زمینه وظیفه مهمی به عهده دارند.

وی افزود: هر‌گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در بر پایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

رعنایی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان را باید تشویق و کمک کرد تا از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آن‌ها آموزش داد که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی‌های غیر ایمن آسیب‌پذیر هستند.

وی بیان داشت: والدین باید در تهیه وسایل آتش بازی بی‌خطر فرزندان خود را همراهی کنند و کودکان به هیچ عنوان نباید از مواد محترقه منفجره استفاده کنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به دلیل صدمات و خطرات جانی انفجار ذرات شیشه یا فلز، به هیچ عنوان مواد آتش‌بازی را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند.

وی نسبت به خرید مواد محترقه و انفجاری از دست‌فروشان هشدار داد و افزود: افرادی که در این مراسم چهارشنبه آخر سال دچار آسیب می‌شوند باید با حفظ خونسردی موارد زیر را رعایت کنند.

این مقام مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: در صورت آسیب چشم یا پلک از مالیدن آن به شدت خودداری و در نخستین فرصت به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کنند زیرا در برخی مواقع آسیب‌های چشمی در مراحل اولیه علایم زیادی ندارد و ظاهر بدی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند حوادث ناگواری برای چشم ایجاد نماید.

رعنایی اظهار کرد: از استفاده از هرگونه پماد یا قطره چشمی و شستن چشم‌ قبل از مراجعه به اورژانس اجتناب شود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: از مصرف آسپرین و ایبوپروفن و موارد مشابه آن تا رسیدن به اورژانس چشم پزشکی خودداری شود.

وی گفت: در صورت بروز سوختگی در فرد، خونسردی خود را حفظ کنند و لباس مصدوم را که مربوط به عضو سوخته بدن است از بدن خارج شود.

رعنایی اظهار کرد: اگر لباس به پوست ناحیه سوخته چسبیده است آن را از پوست جدا نکنند و فقط از دور تا دور قسمت چسبیده آن را قیچی کنند.

وی اظهار کرد: ساعت، گردنبند، انگشتر، کمربند و کفش‌های مصدوم را در آورده و ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو دهند و با کمک این روش مصدوم را خنک نگه دارند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در بروز هر گونه حادثه، با حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 115 مرکز اورژانس تماس گرفته و موارد حادثه را با ذکر آن و نشانی دقیق، اطلاع دهند.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول