اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

کردستان ظرفیت تبدیل به الگوی کشوری امر به معروف را دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: کردستان با توجه به فرهنگ و آداب و سنن آن ظرفیت تبدیل شدن به الگوی کشوری در بحث امر به معروف و نهی از منکر را دارد و همه ما باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

کردستان ظرفیت تبدیل به الگوی کشوری امر به معروف را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی عصر امروز در همایش سالانه ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف مورد بی‌مهری قرار گیرد منکرات در آن جامعه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، باید نسبت به منکراتی که از روی آگاهی و حتی ناآگاهی در جامعه دیده می‌‌شود، حساسیت به خرج داد تا زمینه ترویج و گسترش آنان فراهم نشود.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، بدون شک هر گناهی جدای از آثار فردی، بر جامعه نیز تاثیر می‌گذارد از این رو مقابله با منکرات و گناه‌ها در جامعه به ویژه جوامع اسلامی امری ضروری و وظیفه‌ای همگانی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی منکرات در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده است، بیان کرد: نحوه پوشش و آرایش برخی از بانوان در محیط اجتماعی نوعی منکر است که نباید اجازه داد به فرهنگ تبدیل شود.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مسائل خانوادگی ورود پیدا کند و به یک فرهنگ عامه در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام شاهرودی تصریح کرد:‌ امر به معروف و نهی از منکر جزو دستورات دین اسلام است و در اجرا و احیای آن استثنایی وجود ندارد و همه بر حسب توان و جایگاه در این راستا وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از افراد موثر و مورد قبول جامعه در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خیلی مهم است، بیان کرد: کسانی که امر به معروف می‌کنند باید خود بیش از دیگران عامل به معروف باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اضافه کرد:‌ در جوامعی که این فریضتین الهی احیا و جاری باشد جای برای ترویج گناه وجود ندارد و زندگی انسان عاری از فساد و تباهی می‌شود.

شاهرودی با بیان اینکه در چنین جامعه‌ای جایی برای فساد اقتصادی و ربا وجود ندارد، بیان داشت: هر انسانی که با فرهنگ دینی و اسلامی اعتقاد داشته باشد حاضر به آوردن مال حرام در زندگی خود نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حتی در بحث اکتساب پست‌های کاری و مدیریتی نیز امر به معروف و نهی از منکر را باید تسری بخشید چراکه بکارگیری افراد در پست‌هایی که صلاحیت ندارند نیز نوعی منکر است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، وقتی انسانی که عدم توانایی در انجام مسئولیتی را ندارد بکارگیری می‌شود و در کنار اینکه حقی را از فرد توانمند گرفته نمی‌تواند آنچنان که باید به مردم خدمت کند و این منکر است.

شاهرودی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز با توجه به تلاش‌های گسترده دشمنان در ترویج ضد ارزش‌ها بیش از هر زمانی احساس می‌شود، بیان کرد: شرایط شرایطی بحرانی است چراکه شیطان تمام اذن خود را برای مقابله با این فرهنگ که از جانب آن احساس خطر می‌کند جمع کرده است.

وی تصریح کرد: اگر مروجان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای وجود نداشته باشند دنیا را فساد و تباهی فرا خواهد گرفت.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، تنها این فرهنگ ناب محمدی است که می‌تواند در مقابل فرهنگ شیطان ایستادگی و مانع از ترویج ضد ارزش‌ها در بین جوامع اسلامی شود.

شاهرودی با بیان اینکه دشمن با تمام نیرو و استفاده از همه تجهیزات خود برای تضعیف ارزش‌های دینی ما به میدان آمده است، بیان کرد: باید با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای مقابله با دشمن ورود پیدا کرده و اثربخش باشیم.

وی تصریح کرد:‌ استان کردستان با توجه به فرهنگ و آداب و سنن آن ظرفیت تبدیل شدن به یک الگو کشوری در بحث امر به معروف و نهی از منکر را دارد و همه ما به عنوان خادمین این عرصه باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی بیش از هر منطقه‌ای به روی کردستان زوم کرده‌اند، بیان داشت: دشمن برای این استان برنامه‌ریزی کرده است.

شاهرودی در پایان افزود: با اجرای برنامه‌های محتوایی و بومی‌سازی کارهای فرهنگی می‌توان در برابر زهر دشمن پادزهر مقابله‌ای ایجاد کرد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول