اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

همیاران پلیس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را ایفا می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: فرهنگیاران و همیاران پلیس وظیفه امر به معروف و نهی از نکر را ایفا می‌کنند.

همیاران پلیس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری ظهر امروز در همایش آماده‌باش نوروزی همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس ویژه نوروز 93 که در کانون رشد مینودر همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع همیار پلیس یار، همیار پلیس و فرهنگ‌یار از دیدگاه مبانی نظری و معرفتی در رده فروع دین و مسئله امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.

*تذکرات همیاران پلیس به والدین محترمانه باشد

انصاری تصریح کرد: نقش همیار پلیس آن است که تذکراتی را به والدین و رانندگان در خصوص رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ارائه کند اما دانش‌آموزان باید دقت کنند که هنگام امر به معروف و نهی از منکر خود در زمینه راهنمایی و رانندگی، موارد به صورت محترمانه و زیبا به بزرگترها بیان شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: پذیرش تذکرات دانش‌آموزان از سوی والدین مستلزم آن است که خود فرزندان و دانش‌آموزان نیز به حرف بزرگترها گوش دهند و به خواسته‌های آنان عمل کنند.

وی با اشاره به موفقیت طرح همیار پلیس در کاهش حوادث و تلفات رانندگی عنوان کرد: وظیفه آموزش و پرورش، آموزش و انتقال نظم و مهارت‌های زندگی است که قانونمندی و شیوه رانندگی درست، یکی از این مهارت‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: آمارگیری و تحقیقات میدانی که سه سال پیش در تهران قبل و پس از اجرای طرح همیار پلیس صورت گرفت، نشان می‌داد که تخلفات در شهر تهران 17 درصد کاهش یافته و این نشانگر موفقیت طرح است.

انصاری با اشاره به اهداف اجرای طرح همیار پلیس در مدارس خاطرنشان کرد: طرح یاد شده بر مبنای تقویت دانش‌آموزان و فرزندانی قانونمند و منظم به عنوان آینده‌سازان جمهوری اسلامی ایران و همچنین تقویت حس مسئولیت‌پذیری در میان آنان به اجرا در می‌آید و از آنجا که تقویت مهارت‌ها هدف اجرای این طرح است، پیگیری آن ضرورت دارد و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اذعان کرد: سه سال پیش روزانه 100 میلیون سفر در کشور رخ می‌داد و 75 نفر در تخلفات حادثه‌ساز بین جاده‌ای جان خود را از دست می‌دادند که با اجرای طرح همیار پلیس میزان تلفات تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری جدی چنین طرح‌هایی که با استقبال خانواده‌ها و فرزندان نیز مواجه شده است، تأکید کرد و خواستار در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان به منظور اثرگذاری بیشتر این طرح شد.

اجرای سرود همگانی، طرح پرسش‌هایی در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی، اجرای مسابقه و اهدای جایزه بخش دیگری از این برنامه بود.

همچنین در همایش آماده‌باش نوروزی همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس ویژه نوروز 93 استان قزوین همیاران پلیس حاضر در مراسم لوح و حکم همیاری دریافت کردند.

در این برنامه سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قزوین، غلامعلی حسنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان و جمعی از دانش‌آموزان، کادر آموزشی مدارس و کارکنان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول