اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرپل‌ذهاب

جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور با اجرای موسیقی سنتی، محلی و حماسی گروه‌های هنری از استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی و کردستان در سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل‌ذهاب، جشنواره مرزداران غیور به‌صورت منطقه‌ای در شهرستان سرپل‌ذهاب با شرکت گروه‌های هنری از استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی و کردستان برگزار می‌شود.

این جشنواره در اواخر فروردین سال آینده به‌همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه طی چهار روز انجام می‌پذیرد و موسیقی لری، آذری و کردی در آن به اجرا درمی‌آید.

جشنواره مرزداران غیور سال گذشته در سطح استانی با موفقیت در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد و مورد استقبال بسیاری از هنرمندان قرار گرفت.

فراخوان این جشنواره از پاییز سال‌جاری به مراکز هنری و هنرمندان غرب و شمال‌غرب کشور ارائه شده و 67 گروه هنری آثار خود را برای داوری به دبیرخانه جشنواره مرزداران غیور ارسال کرده‌اند.

براساس این گزارش، گروه‌های هنری از استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی و کردستان طی روزهای برگزاری جشنواره به اجرای موسیقی سنتی، محلی، مقامی و حماسی می‌پردازند.

از تمام اجراهای این جشنواره توسط گروه‌های مختلف هنری کلیپ تصویری با کیفیت اچ.دی تهیه می‌شود و در اختیار هنرمندان شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.

اقوام مختلف در ایران اسلامی دارای وحدت و همبستگی هستند و هر کدام با پیشینه‌ای پرافتخار، نواهای موسیقی زیبایی در تاریخ هنری و حماسی خود دارند.

برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان کرمانشاه موجب تعامل بیشتر هنرمندان نقاط مختلف می‌شود و تاریخ پرافتخار مرزداری و دفاع از آب و خاک در قالب نواها و اجراهای هنری بیان می‌شود.

گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و سلحشوری مردم ایران زمین در دفاع از کیان ایران اسلامی در استان‌های مرزی به‌واسطه مرزداری و درگیری مستقیم با جنگ و دشمن در قلب و حافظه تاریخی مردمان این مناطق وجود دارد و هنرمندان شرکت‌کننده عظمت این حماسه تاریخی را با ذوق هنری خود به دیگران انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/2700/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول