اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی وزیر کشور مطرح کرد

ضرورت تقویت ردیف بودجه‌ای شهرداری‌ها

معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: کمک به شهرداری‌ها سال به سال کمتر شده و امسال از کل اعتبارات تا به امروز فقط 25 درصد تخصیص یافته است.

ضرورت تقویت ردیف بودجه‌ای شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در نشست با شهرداران شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: شهرداران باید با تفکر و تدبیر، به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها باشند. شهرداری‌ها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که می‌توان به کمبود ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سنگین، معوقات حقوق کارکنان و طلب از دستگاه‌های دولتی اشاره کرد.

معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: کمک به شهرداری‌ها سال به سال کمتر شده و امسال از کل اعتبارات تا به امروز فقط 25 درصد تخصیص یافته است. نیروی انسانی باید به صورت اصولی و کارشناسی شده در شهرداری‌ها بکارگیری شود.

خندان‌دل اضافه کرد: تقویت ردیف بودجه‌ای شهرداری‌ها امری ضروری است و برای حل مشکلات آنها باید ریشه‌ای فکر شود تا بتوانند شهرها را به توسعه برسانند.

در ادامه نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید به شهرداری‌ها توجه خاصی شود و دهیاران نیز از این سازمان انتظاراتی دارند که باید ماشین‌آلاتی به صورت مشترک در 11 مرکز دهستان دو شهرستان در نظر گرفته شود تا بخشی از مشکلات موجود رفع شود.

محمدعلی پورمختار اضافه کرد: روستاها متولی خاصی ندارند و باید سیاستگذاری لازم صورت پذیرد و دهیاران با آسودگی خاطر در روستاها کارهای عمرانی را پیگیری کنند تا با توسعه روستاها به توسعه کشور دست یابیم. سپس فرماندار شهرستان بهار گفت: شهرداری ها مدیریت شهر را بر عهده دارند و نبود درآمد پایدار باعث مشکلاتی برای شهرداری‌ها شده که باید این سازمان عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

محسن مرادی‌پناه افزود: احداث ایستگاه آتش‌نشانی، خرید ماشین‌آلات برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و تخصیص اعتبار برای دهیاران از ضروریات شهرستان بهار است.دو روستای گردشگری در شهرستان بهار مصوب شده که تاکنون هیچ گونه اقدامی در این روستاها صورت نگرفته که نیازمند اعتبارات لازم است.

در پایان شهرداران شهرهای بهار، کبودراهنگ، لالجین، صالح‌آباد، مهاجران، گل‌تپه و شیرین‌سو مشکلاتی را عنوان و برای حل آنان قول‌های مساعدی داده شد.

انتهای پیام/89028/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول