اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

اهدای سبد غذایی به 1500 کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی از اهدای سبد غذایی به یک‌هزار و 500 کودک مبتلا به سوء تغذیه در این استان خبر داد.

اهدای سبد غذایی به 1500 کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، امان‌اله حسین‌پور با بیان اینکه ارتقای سطح سلامتی مددجویان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آن‌ها همواره یکی از برنامه‌های اساسی کمیته امداد است، اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 500 کودک زیر 6 سال زیر پوشش این نهاد قرار دارد که این نهاد در راستای رفع مشکل آن‌ها کوشا است.

وی افزود: این تعداد کودک طی 6 ماهه دوم سال تاکنون شناسایی شده‌اند و از حمایت این نهاد برخوردار هستند.

حسین‌پور با اشاره به اقدامات حمایتی کمیته امداد در رابطه با این کودکان گفت: کمیته امداد در این راستا اقدام به اعطای سبد غذایی به جامعه هدف مذکور می‌کند که در 6 ماهه دوم امسال بیش از 5/4 میلیارد ریال در این راستا هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: مبلغ این سبد غذایی در نیمه اول امسال 300 هزار ریال و در نیمه دوم سال جاری 500 هزار ریال بوده که به صورت ماهیانه و با هدف بهبود تغذیه کودک به جامعه هدف مذکور پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی افزود: علاوه بر کودکان تحت حمایت این نهاد، سایر کودکان محروم و نیازمند استان نیز پس از شناسایی زیر پوشش سبد غذایی کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: کودکانی که سوء تغذیه دارند توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این نهاد نیز در یک دوره 6 ماهه کودکان را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه سبد غذایی، برای درمان این کودکان نیز حمایت‌های لازم توسط این نهاد صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا هزار و 800 خانواده به دلیل بیماری سرپرست، زیر پوشش این نهاد هستند.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول