اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات بابلسر خبر داد

فعالیت 24 موسسه قرآنی در بابلسر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابلسر از فعالیت 24 موسسه قرآنی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 24 موسسه قرآنی در بابلسر

حجت‌الاسلام سیدعلی محمدهاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر از اجرای طرح گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح گفتمان دینی که در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، سبب ارتقای سطح فکری جوانان و نوجوانان و دور کردن آنها از این انحرافات باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 200 هیئت مذهبی سازمان‌یافته در بابلسر وجود دارد که بیشتر آنها جوانان هستند، افزود: وظیفه این هیئت‌ها آگاه ساختن مردم، آموزش قرآن و آشنا کردن مردم با امامان معصوم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابلسر تصریح کرد: برای این هیئت‌ها یک برنامه آموزشی مذهبی داریم که یکی از شرایط اصلی این هیئت‌ها این است که یک روحانی، یک نیروی کاردان قرآنی و یک مداح داشته باشند.

هاشمی درباره انحرافات در مداحی متذکر شد: حدود 10 سال قبل مداحی به سمت و سویی انحرافی به دور از شان و مقام منزلت امامان معصوم می‌رفت تا اینکه مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و شورای عالی انقلاب فرهنگی مداحان را در اختیار سازمان تبلیغات قرار دادند.

وی اضافه کرد: وظیفه این شورا کاملا با سعه صدر و به دور از خشونت، سوق دادن آنها در مسیر اسلام و جلوگیری از انحرافات بود که تا حد زیادی ما موفق عمل کردیم ولی نیاز به تلاش بیشتری دارد.  

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابلسر بیان داشت: برای مقابله با جنگ نرم از راه برنامه قرآنی و آموزش قرآن وارد صحنه می‌شویم و امروز به برکت خون شهدا شاهد حضور نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف قرآنی در مسابقات بین‌المللی هستیم و هر ساله بابلسر در جشنواره قرآنی رتبه برتر را کسب می‌کند.

وی اذعان داشت: گروه تواشیح بابلسر جزء بهترین‌های کشور است که در محافل قرآنی بین‌المللی حضور دائمی دارد و در مناسبت‌های مختلف به کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند. 

هاشمی، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مسجد، ادارات و روستاها را از جمله برنامه‌ها دانست و عنوان داشت: برگزاری اعتکاف، برگزاری دوره‌های تربیت متخصص قرآنی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری مراسم شبی با قرآن و محافل انس با قرآن، برقراری دوره‌های آموزشی مختلف قرآنی اعم از کلاس‌های روان‌خوانی و روخوانی و تجوید مقدماتی و تکمیلی از دیگر برنامه‌ها در این سازمان است.

وی، صدور مجوز خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی، اعزام قاری، حافظ و گروه‌های همخوانی و تواشیح به محافل و مراسم قرآنی و برگزاری آزمون تفسیر قرآن کریم را از دیگر برنامه‌ها این سازمان عنوان کرد.

هاشمی در پایان با بیان اینکه حدود  24 خانه قرآن و موسسه قرآنی در سطح شهرستان بابلسر فعالیت می‌کنند گفت: شهرستان بابلسر دارای 130 مسجد است.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول