اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنردوستان

نشست هماهنگی جشنواره اردیبهشت هرمزگان برگزار شد

نشست هماهنگی جشنواره اردیبهشت هرمزگان با حضور هنردوستان برگزار شد.

نشست هماهنگی جشنواره اردیبهشت هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسام‌الدین انصاریان، دبیر بخش عکس جشنواره فیلم و عکس هرمزگان امشب در نشست هم‌اندیشی برای هماهنگی بیشتر در برگزاری جشنواره نهم فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان، اظهار داشت: تلاش‌ها و مساعدت های هنرمندان هرمزگانی سبب شده است این جشنواره علاوه بر تداوم دارای رویه خوبی نیز در بخش عکس شود که خیلی‌ها کیفیت این جشنواره را در حد دوسالانه عکس ایران می‌بینند.

وی ادامه داد: امسال رویکرد جشنواره عکس اردیبهشت هرمزگان انسان معاصر است و تمامی عکس‌ها به نوعی با انسان معاصر درگیر است.

مهرداد امیرزاده، دبیر بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان نیز در همین راستا با اشاره به روند برگزاری بخش فیلم در سال‌های قبل اظهار امیدواری کرد که این رویداد فرهنگی فرصتی برای گردهمایی هنردوستان و فرهنگ‌دوستان باشد.

وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر چرایی ملی شدن بخش فیلم این جشنواره و رقابت آثار تولید شده در هرمزگان با آثار استان‌های قوی‌تر در این حوزه ادامه داد: الگوی ما در ملی کردن بخش فیلم این جشنواره بخش عکس بوده است و در این راستا باید گفت که معتقدیم این امر می‌تواند به ارتقا سطح فیلمسازی در استان کمک کند.

به گفته این فعال هنری، طی دوره‌های گذشته جشنواره فیلم اردیبهشت هیچ اتفاقی که منجر به ارتقا سطح فیلمسازی در استان شود را به طور ملموس شاهد نبوده‌ایم که انتظار داریم با ملی شدن این جشنواره در بخش فیلم تاثیرات خوبی را نیز شاهد باشیم.

احسان رضایی، یکی از فیلمسازان هرمزگانی نیز در ادامه با بیان اینکه سطح فیلمسازی در استان از برخی از استان‌ها پایین‌تر است گفت: بهتر است در دوره‌های آینده جشنواره، بخش فیلم‌های فیلمسازان ساکن و بومی به طور جداگانه برگزار شود تا شاهد له شدن فیلم‌های تولید استان در زیر پای آثار استان‌های قوی‌تر نباشیم.

به گفته وی، برخی از فیلم‌سازان هرمزگانی منتقد رویه ملی شدن جشنواره فیلم اردیبهشت هستند.

در این نشست علاوه بر هنردوستان، معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان نیز حضور داشت.

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان که مهلت ارسال آثار به آن تا 25 فروردین 93 است، طی 28 اردیبهشت ماه در بخش نهایی برگزار و 31 همین ماه برگزیده‌های خود را خواهد شناخت.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول