اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عنبرآباد اعلام کرد

خسارت 27 میلیارد ریالی سیل به کشاورزی عنبرآباد

فرماندار عنبرآباد گفت: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل بیش از 27 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی عنبرآباد وارد شده است.

خسارت 27 میلیارد ریالی سیل به کشاورزی عنبرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، ولی‌محمد مشایخی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر بارندگی روز گذشته و امروز خسارات فراونی به بخش‌های راه، کشاورزی، برق و... در این شهرستان وارد شده است.

وی بیان داشت: در بخش کشاورزی به مزارع جالیزی، صیفی‌جات، گلخانه‌ها، باغ‌ها و تاسیسات زیربنایی و سیل‌بندها بالغ بر 27 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

فرماندار عنبرآباد گفت: راه ارتباطی 20 روستا نیز مسدود شده و حدود 200 کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی بر اثر جاری شدن سیل تخریب شدند.

مشایخی افزود: خساراتی به پل‌های ارتباطی روستاها و جاده‌های آسفالت وارد شده است که طبق کارشناسی انجام شده تاکنون در بخش راه نیز بیش از 5 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت 200 میلیون ریالی در بخش برق شهرستان عنوان کرد: در بخش عشایری و دام نیز خسارات بالایی وارد شده که در دست بررسی است و خسارات این بخش تاکنون اعلام نشده است.

فرماندار عنبرآباد بیان کرد: با تمام توان، ستاد بحران شهرستان و استان برای برطرف کردن مشکلات منطقه در حال تلاش هستند و در اسرع وقت مشکلات را به حداقل می‌رسانیم.

وی بیان داشت: در دهستان امجز این شهرستان به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن بعضی از راه‌های روستایی و عدم ارتباط تلفنی، سه نفر نیز گرفتار بارندگی شدند که با اکیپ امدادی هلال‌احمر شهرستان نجات یافتند.

فرماندار عنبرآباد خاطرنشان کرد: تکمیل احداث سیل‌بند توکل‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان نیاز به اعتبار دارد که در صورت تامین اعتبار بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات کشاورزی که در حاشیه رودخانه قرار دارند، برطرف می‌شود.

مشایخی گفت: بارش حدود 88 میلی‌متر باران از روز گذشته تاکنون در عنبرآباد گزارش شده است.

انتهای پیام/80005/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول