اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی:

پیاده‌سازی طرح دولت الکترونیک در آذربایجان شرقی با چالش‌هایی مواجه است

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیاده‌سازی طرح دولت الکترونیک در استان با چالش‌‌هایی مواجه است.

پیاده‌سازی طرح دولت الکترونیک در آذربایجان شرقی با چالش‌هایی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علیرضا مهرآسا در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اظهار کرد: بحث اصلی در کارگروه های تحول اداری بازبینی در فرآیندها بوده و این فرآیندها را باید به نحوی اصلاح کرد که بیشترین خدمت به تسهیل خدمت به مردم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز و نرم افزارهای مناسب در نظام اداری و آموزش الکترونیکی حائز اهمیت است.

مهرآسا گفت: کارشناسان دستگاه های اجرایی بر لزوم تحول اداری اتفاق نظر دارند و اکثر موضوعات مهم در سیستم اداری از جمله اصلاح فرآیندهای اداری، آسیب شناسی، برون سپاری و تامین نیروی انسانی مربوط به این مقوله است.

وی با اشاره به هسته های پیشنهادی کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری گفت: غنی سازی مدیریت منابع انسانی، استانداردسازی و یکپارچه سازی نظام اطلاعات و ارتباطات و تعالی فرهنگ و رفتار سازمانی جزو هسته های کلیدی مورد بحث در استان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سند توسعه استان باید با در نظر گرفتن نقاط ضعف، قوت، تهدیدها، فرصت و با پشتوانه علمی تدوین شود.

نجف قراچورلو اظهار کرد: نتایج کارگروه های تخصصی می تواند توسعه استان را تحقق ببخشد.

وی ادامه داد: در صورتی نتایج کارگروه پژوهش، فناوری و تحول ادرای به توسعه استان کمک شایانی خواهد کرد که نقاط قوت و ضعف هسته های پیشنهادی در جلسات ارزش گذاری شود.

وی گفت: تنها با شناخت اولویت های حوزه پژوهش، فناوری و تحول اداری است که می توان با برنامه ریزی های درست به نتایج مطلوب دست یافت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور متولی حوزه IT وزارت ارتباطات است و طبق همین برنامه باید 60 درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

بهمن حسین زاده افزود: نیاز به آموزش و به روز بودن کارشناسان فاوا، وجود توانمندی های لازم در مراکز آموزشی و وجود زیرساخت های لازم برای آموزش الکترونیکی در استان از جمله بسترهای لازم برای پیاده سازی طرح دولت الکترونیک در استان است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی در مقابل حملات سایبری، مقاوم شده اند، اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته دچار مشکل بودیم ولی اکنون با نصب شبکه های حسگر این دستگاه ها دربرابر بدافزارهای احتمالی مقاوم هستند.

حسین زاده توسعه زیر ساخت های ارتباطی در استان را برای محقق کردن طرح دولت الکترونیک، شبکه ملی آموزش، شبکه ملی بهداشت و شبکه علمی استان را ضروری دانست و گفت: آسیب پذیر بودن استان در مقابل حملات سایبری به دلیل وجود نقاط حساس صنعتی، دولتی و تجاری، بحث امنیت فضای تبادل اطلاعات را بیش از پیش می کند.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول