اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

کارت ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است و اساس آن برای شناسایی فرد در دولت الکترونیک و فضای مجازی است .

کارت ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد ناظمی اردکانی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه گردهمایی روسای ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: کارت ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک  است و اساس آن برای شناسایی فرد در دولت الکترونیک و فضای مجازی است.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: اطلاعات کارت ملی هوشمند به صورت پایگاه محور است و به پایگاه داده‌های دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود.

وی گفت: سابقه هر فرد بر اساس اطلاعات همان دستگاه قابل دسترسی است و دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور باید پایگاه داده‌های خود را بر اساس کد ملی ساماندهی کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ابراز داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه ثبت احوال به دلیل عدم تکمیل فرم اطلاعات هویتی دارای مشکلاتی است.

این مسئول افزود: با هماهنگی استانداری در مدت زمان محدودی باید شورای تامین شهرستان‎ها تشکیل و برای اینگونه پرونده‎ها تعیین تکلیف شود.

ناظمی اردکانی ادامه داد: صدور کارت ملی سابق متوقف شده، اما همچنان دارای اعتبار است و از این پس به متقاضیان صدور و یا رفع نواقص کارت ملی هوشمند ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار ملی هوشمند دارای اطلاعات درون شناسنامه‎ای و همچنین از اثر انگشت الکترونیکی و ایمیل شهروندی نیز در آینده بهره‌مند خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: کارت هوشمند به صورت پایگاه محوری عمل کرده و قابلیت اتصال به پایگاه داده‎های تمام دستگاه‎های اجرایی و اداری کشور را دارد که طرح آن از 22 بهمن امسال مصادف با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.

این مسئول گفت: دستگاه‌های اجرایی باید براساس کدملی پایگاه‌های داده‌های خود را ساماندهی کنند تا به سهولت به اطلاعات هویتی افراد دسترسی داشته باشند.

ناظمی‌اردکانی عنوان کرد: طی آخرین سرشماری‌ها جمعیت کشور ایران بالغ بر 77 میلیون 200 هزار نفر است که این جمعیت با اسناد ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور هم خوانی دارد.

وی بیان داشت: جمعیت مهاجر در ایران از سمت روستاها به سمت مناطق شهری رو به افزایش است که این امر باعث نگرانی است، هم اکنون 51 درصد ساکنین شهری را زنان و 49 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

 

آمار طلاق در کشور به ازای هر 7 ازدواج 2 طلاق است

این مسئول با بیان اینکه آمار طلاق در کشور به ازای هر 7 ازدواج 2 طلاق است، بیان داشت: کشور با آمار هزار و 400 ولادت شیب نزولی دارد و با 4 هزار فوت دارای صعود است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: سن ازدواج در مردان به 27 سال و در بانوان به 24 سال رسیده که اگر به همین روند ادامه یابد در سال 1425 جمعیت کشور به نقطه برابر رسیده و از آن پس با کاهش رشد جمعیتی رو به رو خواهیم شد.

وی یادآور شد: سیاست‌های کلی رشد جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده که با ابلاغ آن در آینده شاهد اصلاح سیاست‌های گذشته خواهیم بود و رشد جمعیت را خواهیم داشت.

ناظمی‌اردکانی گفت: سن امید به زندگی در کشور مردان 71سال و در زنان 74 سال است که در استان سیستان و بلوچستان برای مردان 66 سال و زنان 67 است.

این مسئول افزود: نرخ ازدواج در کشور 10.9 دهم هزار است که به ازای هر هزار نفر یازده ازدواج و به ازای هر هزار نفر دو طلاق نیز آمار وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور متذکر شد: در سیستان و بلوچستان به ازای از هزار نفر 9.3 دهم ازدواج و نیم در هزار طلاق است که مطلوبترین استان کشور در زمینه آمار طلاق کشور در مقایسه با سایر استان‌ها و پایتخت است.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول