اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل خبر داد

افزایش 34 درصدی کشفیات مواد محترقه در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: میزان کشفیات مواد محترقه و آتش‌زا در سال‌جاری 34 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

افزایش 34 درصدی کشفیات مواد محترقه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم کریم‌خانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: تاکنون بیش از 650 هزار عدد مواد محترقه و خطرناک از توزیع‌کنندگان کشف و ضبط شده که این رقم در اسفندماه سال گذشته حدود 520 هزار عدد بوده که رشد 34 درصدی را در کشف مواد محترقه شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری و مشارکت ریش سفیدان و معتمدان محلات تلاشمان بر این است تا با یک طرح کنترلی جلوی آسیب‌های احتمالی در چهارشنبه آخر سال را بگیریم و در محلات اجازه ندهیم که برخی از افراد با سلامت مردم بازی کرده و امنیت جامعه و خانواده‌ها را به خطر بیاندازند.

کریم‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ ما از خانواده‌ها انتظار داریم تا در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندانشان باشند و با طرح این سئوال که فرزند من کجاست مراقبت بیشتری را از فرزندان داشته و اجازه ندهند در حمل،‌ فروش و یا استفاده از مواد محترقه به اقدامات خطرناک دست بزنند.

این مسئول از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برخورد شدید با بر هم زنندگان نظم اجتماعی در چهارشنبه آخر سال خبر داد و اضافه کرد: ما با تمامی توان خود در صحنه حاضر هستیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کنند و یا بخواهند نظم اجتماعی را بر هم بزنند.

وی محوریت برگزاری برنامه‌های چهارشنبه آخر سال را محلات و کوچه‌ها با در نظر گرفتن آسیب و خطر کمتر در استفاده از مواد محترقه اعلام کرد و ادامه داد: اگر خانواده‌ها قصد همکاری و همراهی با پلیس را دارند باید از به کارگیری این مواد محترقه خطرناک جلوگیری کرده و حداقل از مواد محترقه‌ای که به شکل استاندارد و ایرانی تهیه شده، استفاده کنند.

کریم‌خانی با بیان اینکه اصل پیشگیری همچنان مورد توجه نیروی انتظامی در برقراری نظم، انضباط و امنیت بیشتر است، بیان کرد: قرار است با همکاری مراجع قضایی به سارقان در این ایام مرخصی داده نشود تا زمینه جرم کاهش یافته و به حداقل برسد.

شش درصد جرایم در اردبیل کاهش یافته است

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل جزء سه استان امن کشور است که در کاهش جرایم بسیار موفق عمل کرده است، یادآور شد: امسال در بخش مبارزه با مواد مخدر موفق شدیم 636 کیلوگرم انواع مواد مخدر را از قاچاقچیان و باندهای تهیه و توزیع کشف و ضبط کنیم و در این ارتباط 4 هزار و 346 نفر دستگیر شده‌اند.

وی گفت: امسال در مجموع در کل جرایم با شش درصد کاهش روبه‌رو هستیم که این خود موفقیتی بزرگ برای پلیس به شمار می‌رود که آرزو داریم میزان جرایم همواره کاهش یافته و به حد صفر برسد.

کریم‌خانی در مورد آماده باش 4 هزار و 900 پرسنل نیروی انتظامی در بخش‌های راهنمایی و رانندگی، ‌پلیس راه، ‌کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها افزود: این نیرو شامل نیروی انسانی آموزش دیده و ساماندهی شده است که با هدف حفظ امنیت، سلامت و نشاط عمومی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروی انتظامی امسال با شعار «سلامت و نشاط، رهاورد قانون‌مداری» در صدد رقم زدن ایامی خوش برای هموطنان در مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای ایام خوش سال جدید است که ما از 27 اسفندماه طرح نوروزی خودمان را شروع می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با استقرار در مکان‌های تعیین شده و ایستگاه‌های معین شهری و برون شهری بتوانیم در خدمت هموطنان باشیم.

کریم‌خانی خاطرنشان کرد: 364 نفر در جاده‌ها و 350 نفر نیز عوامل پلیس در داخل شهرها به کارگیری شدند تا با استقرار در 37 چادر درون شهری و 14 ایستگاه برون شهری بتوانند به هموطنان ارائه خدمات کرده و وظیفه تأمین امنیت و فعالیت‌های مرتبط با راهنمایی و ارشاد را به خوبی انجام دهند.

وی از فعال‌سازی بازرسان نامحسوس مردمی در جاده‌های استان خبر داد و اضافه کرد: برای اولین بار این بازرسان در جاده‌ها مستقر شده و با عوامل متخلف برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان از کاهش نقاط حادثه‌خیز استان از 76 مورد به 42 مورد خبر داد و بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر سعی کردیم تا با استقرار اکیپ‌های پلیس راه بتوانیم در این نقاط حادثه‌خیز تلفات و رقم تصادفات را به حداقل برسانیم و برای کنترل این مناطق علاوه بر اصلاحات هندسی و فنی، تیم‌هایی شامل عوامل پیاده پلیس راهور تشکیل شده تا تردد مسافران را با آرامش و آسایش مناسب مورد رصد و دقت نظر قرار دهند.

کریم‌خانی یادآور شد:‌ در طرح نوروزی پلیس راه و پلیس راهور از 500 نیروی انسانی با 122 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به شکل ویژه استفاده می‌کنند تا بتوانند به هر شکل ممکن در خدمت هموطنان بوده و آنها را به نقطه سلامت و امنیت برسانند.

انتهای پیام/62003/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول