اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

چهارشنبه آخر سال کوچه‌محور برگزار شود/کشف 720 هزار مواد محترقه در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان به برخورد پلیس با برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در میدان‌ها و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال کوچه‌محور برگزار شود.

چهارشنبه آخر سال کوچه‌محور برگزار شود/کشف 720 هزار مواد محترقه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) و تبریک نوروز اظهار کرد: مردم به واسطه دینداری برای چهارشنبه آخر سال برنامه‌ریزی خوبی دارند و صله رحم را انجام می‌دهند.

وی خواستار رعایت شأن ایام فاطمیه (س) در چهارشنبه آخر سال و نوروز شد و افزود: هماهنگی لازم با شهرداری‌ها، اورژانس، اصناف، دستگاه قضایی و ... به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام شده است.

قائدرحمتی با بیان اینکه به سنت‌های قدیمی احترام می‌گذاریم، تصریح کرد: پلیس با ناهنجاری، بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان به برخورد پلیس با برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در میدان‌ها و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال به صورت کوچه‌محور برگزار شود.

وی از زیر نظر قرار داشتن افراد سابقه‌دار در ایام نوروز در گیلان خبر داد و بیان کرد: افرادی که در سال‌های گذشته سابقه دستگیری و بی‌نظمی دارند با هماهنگی قوه قضائیه زیر نظر گرفته می‌شوند.

*توقیف خودروهای متخلف تا پایان نوروز

قائدرحمتی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در چهارشنبه آخر سال اعمال می‌شود، اظهار کرد: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که مرتکب بی‌نظمی شوند تا پایان نوروز متوقف می‌شوند.

فرمانده انتظامی گیلان به کشف بیش از 720 هزار انواع مواد محترقه در این استان خبر داد و بیان کرد: با 245 نفر در رابطه با مواد محترقه برخورد شده است ضمن اینکه اقدام‌های بازدارنده ادامه دارد.

*کشف 82 درصد سرقت‌ها در گیلان

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تورم اثر منفی در امنیت جامعه در حوزه سرقت‌ها دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد سرقت‌ها در گیلان افزایش داشته و در کشف سرقت‌ها نیز 20 درصد رشد داشتیم ضمن اینکه بیش از 82 درصد سرقت‌ها کشف شده است.

قائدرحمتی وقوع جرم راهزنی و سرقت‌های خشن در گیلان را منفی دانست و تصریح کرد: امسال در زمینه سرقت به عنف20 درصد کاهش داشتیم و در حوزه سرقت مسلحانه افزایش یا کاهش نداشتیم.

فرمانده انتظامی گیلان از کاهش 67 درصدی تجاوز به عنف در این استان خبر داد و اظهار کرد: سال 92 در حوزه گروکشی 50 درصد کاهش داشتیم و تنها یک مورد در گیلان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی آدم‌ربایی در گیلان، خاطرنشان کرد: سال 92 وقوع قتل 21 درصد در گیلان کاهش داشته است.

قائدرحمتی به افزایش 44 درصدی کشف انواع مواد مخدر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال 30 درصد افزایش کشف سلاح و مهمات در استان داشتیم.

*کاهش 19 درصدی تلفات جاده‌ای در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه امسال در کشته‌شدگان جاده‌ای 19 درصد کاهش داشتیم، اظهار کرد: پلیس راه گیلان مقام دوم کشور در کاهش تلفات جاده‌ای را کسب کرده است و بیش از 100 نفر نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند.

وی از افزایش 9 درصدی تماس‌های تلفنی به فوریت‌های پلیسی 110 در گیلان خبر داد و گفت: افزایش تماس مردم با 110 نشان‌دهنده اعتماد جامعه به پلیس است.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه مردم در هر دقیقه از شبانه‌روز یک تماس تلفنی با پلیس گیلان داشتند، تصریح کرد: بیشترین تماس‌ها مربوط به تخلف‌های راهنمایی و رانندگی بوده و کمترین تماس‌ها مربوط به مسائل مرزی است.

انتهای پیام/84001/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول