اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم الیگودرز در مجلس:

اشتغال در لرستان پایدار نیست

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب در لرستان اما شاهد ناپایداری اشتغال در لرستان هستیم.

اشتغال در لرستان پایدار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدتقی توکلی صبح امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در راستای حمایت از صنایع و حل مشکلات شهرک صنعتی و سنگ الیگودرز مسائل و مشکلات این شهرک‌ها با حضور توکلی نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس در محل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان مورد ارزیابی قرار داده شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه‎گذار بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال پایدار امری ضروری است، موضوعی که مسئولان استانی و نمایندگان مردم باید برای آن تلاش جدی داشته و چاره‎اندیشی کنند.

توکلی اظهار داشت: به رغم اینکه لرستان دارای پتانسیل‎های بسیاری در حوزه صنعت و کشاورزی است، اما در حال حاضر اشتغال در این استان پایدار نیست.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ضمن تشکر و ابراز خرسندی از تعامل نماینده مردم الیگودرز گفت: این شهرک واقع در کیلومتر پنج محور الیگودرز ـ ازنا با امکانات زیربنایی از جمله جدول‌گذاری، شبکه توزیع آب، تسطیح و عملیات خاکی معابر، منبع آب فلزی و بتنی آب، سه حلقه چاه و ساختمان اداری فراهم شده که با زون‌بندی‌های فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی، سلولوزی، برق و کانی غیر فلزی مکان بسیار مناسبی جهت فعالیت صنعتی در شرق استان محسوب می‌شود.

فرزاد محمدی گفت: در این جلسه چند واحد تولیدی جهت ارائه تسهیلات از طریق خطوط اعتباری این شرکت به بانک‌ها معرفی شده که با همکاری و این تعامل تعداد قراردادهای این شهرک تا پایان سال 91 از هشت قرارداد به 25 قرارداد در سال 92 و با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: اجرای زیرساخت‌ها از رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و لذا با توجه به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی الیگودرز، شرکت در گذشته اقدام به حفر دو حلقه چاه آب به منظور تامین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کرده که با بررسی میدانی و کاهش بارندگی‌های سال‌های اخیر و در راستای جلوگیری از قطعی آب در این شهرک، این شرکت در دی‌ماه سال جاری با پیمان‌سپاری پروژه تکمیل خط انتقال آب چاه به مخزن و همچنین تجهیز و تکمیل اتاقک آن با اعتباری بالغ بر 1700 میلیون ریال اقدام نموده که هم اکنون این پروژه فعال و در بهار سال آینده به پایان می‌رسد.

محمدی گفت: ما آمادگی داریم، با پیگیری‌های به عمل آمده و خطوط اعتباری در اختیار، برای سرمایه در گردش 150 میلیون تومان و تکمیل طرح 250 میلیون تومان به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات معرفی و سنگ‌بری‌های مستقر در شهرک‌ها نیز که مشمول ماده 132هستند، به مدت 10 سال و به صورت 100 درصد معافیت مالیاتی دارند و واحدهایی که مشمول ماده 138 و طرح توسعه هستند، تا 50 درصد به مدت سه سال معاف از مالیات هستند.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول