اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار گلستان در امور ترکمن‎ها:

دانشنامه «مختومقلی فراغی» چاپ و منتشر می‎شود

مشاور استاندار گلستان در امور ترکمن‎ها از چاپ و انتشار دانشنامه مختومقلی فراغی خبر داد.

دانشنامه «مختومقلی فراغی» چاپ و منتشر می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ارازمحمد سارلی بعد از ظهر امروز در جلسه‎ای که به منظور ایجاد هماهنگی دستگاه‎های اجرایی در خصوص برنامه نکوداشت شاعر بلندآوازه ترکمن مختومقلی فراغی در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: با انتشار دانشنامه مختومقلی فراغی سه مجموعه جدید به دوستداران این شاعر ترکمن ایرانی عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کارهای ماندگاری برای نکوداشت مختومقلی فراغی انجام شده است، ادامه داد: باید کمیته‎ای متشکل از دستگاه‎های مختلف اجرایی استان اعم از محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و ... وجود داشته باشد و همه در برگزاری نکوداشت مختومقلی فراغی مشارکت فعال داشته باشند.

مشاور استاندار گلستان در امور ترکمن‎ها با ارائه پیشنهادی خواستار تشکیل دو کمیته فرعی برای هدایت برنامه‎ها در شهرستان‎های گنبدکاووس و مراوه‎تپه شد و افزود: با شکل‎گیری کمیته‎های مختلف می‎توان مشکلات را بررسی و مرتفع کرد.

تشکیل کمیته مردمی مختومقلی فراغی

سارلی بر حمایت کمیته‎های مردمی تأکید کرد و بیان داشت: کمیته مردمی مختومقلی فراغی به شکل هیئت امنایی در استان پیشنهاد شده است که با راه‎اندازی این کمیته می‎توان از منابع مردمی بهره گرفت که این مهم باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترجمه دیوان مختومقلی فراغی کار بسیار خوبی است، اضافه کرد: دیوان مختومقلی باید به طور کامل به خط فارسی و به صورت مصور به رشته تحریر درآید که با چاپ دانش‎نامه مختومقلی فراغی سه مجموعه جدید را به جامعه مختومقلی‎خوان‎ها عرضه خواهیم کرد.

مشاور استاندار گلستان در امور ترکمن‎ها در خصوص ایجاد نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی، ابراز داشت: ارائه آثار هنری و صنایع دستی استان در قالب یک نمایشگاه فرهنگ اقوام مختلف گلستانی‎ها را نشان می‎دهد.

سارلی همچنین خواستار آسفالت و قیرپاشی جاده منتهی به آرامگاه مختومقلی فراغی شد و گفت: این اقدام باید به منظور رفاه حال میهمانان انجام شود، آسفالت کردن کار سختی نیست فقط کمی همت مسئولان را می‎طلبد که امیدواریم در آینده‎ای نزدیک این مهم محقق شود.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول