اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه خدمات مشاوره شغلی

610 مهارت‌آموخته فنی و حرفه‌ای یزد مشغول به کار شدند

کارشناس مشاوره مهارت‌های حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از رهگیری اشتغال 6 هزار و 170 مهارت آموخته در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: 610 نفر از این تعداد مشغول به کار شده‌اند.

610 مهارت‌آموخته فنی و حرفه‌ای یزد مشغول به کار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، محمد دشت‌آبادی اظهار داشت: از مجموع مهارت‌آموختگانی که رهگیری شده‌اند، هزار و 174 نفر از قبل شاغل بوده‌اند که برای گذراندن دوره‌های تکمیلی و ارتقای مهارت در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و 610 مهارت‌آموز نیز موفق به اشتغال شده‌اند.

وی بیان کرد: از افراد رهگیری شده، 844 نفر به دنبال کار بوده‌اند که موفق به دریافت شغل نشده‌اند و دلیل عمده آن را بر اساس آمار می‌توان کمبود فرصت شغلی و عدم سرمایه کافی عنوان کرد.

دشت‌آبادی یادآور شد: 3 هزار و 466 مهارت‌آموز در گروه غیر کارجویان قرار دارند که این افراد به اغلب خانه‌دار، دانشجو، دانش‌آموز و سرباز هستند و در آن زمان تمایلی برای ایجاد اشتغال نداشتند.

کارشناس مشاوره و هدایت مهارت‌های حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: رهگیری اشتغال در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود که از بین این مراکز، مرکز آموزش خواهران با رهگیری هزار و 256 مهارت آموخته در رتبه نخست و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ابرکوه با رهگیری 716 مهارت آموخته در رتبه دوم قرار دارد.

دشت آبادی یکی از سیاست‌های فعال اشتغال بازار کار را ارائه خدمات مشاوره آموزشی - شغلی دانست که می‌تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آثار فراوانی برای کارجویان و ارتقا بهره‌وری شاغلان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/2464/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول