اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران خبر داد

اجرای طرح حسابرسی از شرکت‌های تعاونی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در آینده‌ای نزدیک طرح حسابرسی از شرکت‌های تعاونی بزرگ مازندران اجرایی می‌شود.

اجرای طرح حسابرسی از شرکت‌های تعاونی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، علی بابایی‌کارنامی در جلسه بررسی مشکلات طرح ساماندهی تعاونی‌های راکد و غیرفعال بیان داشت: بخش تعاون نقش مهمی در توسعه و اقتصاد استان دارد ولی در سال‌های گذشته به آن اهمیت داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد در این بخش با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: یکی از اهداف اداره کل حمایت و پیگیری توسعه تعاون در همه زمینه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه نگرش کیفی در بخش تعاون از اهداف و سیاست‌های وزارتخانه و این اداره کل است، افزود: ساماندهی بخش تعاون به‌ویژه در بحث تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و غیرفعال از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راه با موانع بسیاری مانند نقص قوانین مواجه بوده که در حال رفع آن هستیم.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: برای حل موانع قانونی و حقوقی این طرح ابهامات خود را از طریق نامه‌ای به وزارتخانه مطرح کردیم و از جوابیه این ابهامات دستورالعمل نهایی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمام استان‌های کشور ارسال شد که این امر نشان‌دهنده برخورد جدی و تخصصی این اداره کل با این موضوع مهم است.

وی با تأکید بر این موضوع که اکثر مردم استان عضو تعاونی‌ها هستند، افزود: به همین دلیل است که هرگونه کوتاهی در این بخش حق‌الناس محسوب می‌شود و قابل جبران و بخشش نیست البته کم‌کاری در این بخش از خطوط قرمز اداره کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: تعاونی‌های بزرگی مانند سهام عدالت، مرزنشینان و باغداران دارای اعضای زیادی هستند و ما از عملکرد ضعیف آنان گله داریم و با تذکر جدی به آنان خواهان تجدیدنظر در عملکردشان هستیم.

وی اظهار داشت: با هماهنگی مسئولان ارشد استان و دستگاه‌های نظارتی بحث حسابرسی از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سطح استان در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد، در واقع باید بگوییم در جایی که پای حق مردم در میان است با کسی عهد اخوت نبستیم و این مهم به‌زودی برای تمام تعاونی‌های بزرگ سطح استان انجام می‌شود.

بابایی در پایان گفت: همه ما برای تعالی بخش تعاون باید تلاش زیادی را انجام دهیم و اگر کسی نخواهد کمک کند در بین تعاون‌گران جایی ندارد.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول