اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

حضور گروه‌های جهادی در توسعه پروژه‌های زودبازده نقش مهمی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: حضور و دخالت گروه‌های جهادی به‌عنوان نیروهای بسیجی متخصص و فعال در ایجاد و توسعه هرچه بیشتر پروژه‌های کوچک و زودبازده دارای تاثیر به سزایی است.

حضور گروه‌های جهادی در توسعه پروژه‌های زودبازده نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار داشت: به طور قطع اقدامات بسیج سازندگی تاثیر زیادی در محرومیت‌زدایی و تقویت روحیه روستاییان دارد به شرطی که حالت اداری به خود نگیرد و وابسته به اعتبارات دولتی نباشد.

وی اذعان کرد: اگر شکل اداری ادامه یابد نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت که بتواند تاثیر زیادی در روحیه دادن به قشر روستایی و رفع محرومیت در این مناطق داشته باشد از این‌رو باید به سمت راهکارها و شیوه‌های جدیدی که مشارکت مردم را به همراه داشته باشد رفت مثل تشویق خیران و مساعدت افراد خیر به این گونه فعالیت‌ها در کنار مشارکت جدی خود مردم منطقه که فرهنگ‌سازی جدی کار و تلاش ایجاد کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که نقش گروه‌های جهادی در اشاعه فرهنگ کار و تلاش در بین مردم و مسئولان چیست، تصریح کرد: اگر وابستگی خود را از اعتبارات دولتی کاهش داده در ضمن با مساعدت و همراهی نخبگان و خبرگان با ارائه طرح‌ها و پیشنهادات نو و جدید همراه شود تحول جدی در روحیه مردم و در نهایت اشاعه فرهنگ کار و تلاش و زنده کردن روحیه تعاون و همکاری را در کشور بویژه روستاها سبب می‌شود.

هادربادی حضور و دخالت گروه‌های جهادی به‌عنوان نیروهای بسیجی متخصص و فعال در ایجاد و توسعه هرچه بیشتر پروژه‌های کوچک و زودبازده را دارای تاثیر به سزایی دانست و اذعان داشت: اجرای اینگونه پروژه‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای روستاییان سبب کاهش مهاجرت از روستا و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانوارهای روستایی شود و در نهایت در محرومیت‌زدایی روستاها نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به شیوه‌ای که در حال حاضر با هماهنگی کمتر با بخش کشاروزی در حال اجرا است خیلی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، گفت: باید با بخش اجرایی هماهنگی کامل ایجاد شود تا از توانمندی‌های موجود بهترین استفاده را کشاورزان ببرند.

این مقام مسئول ادامه داد: مثلا برخی فعالیت‌ها کاملا مشابه فعالیت‌های جهاد کشاورزی است و می‌تواند با ادغام آن‌ها اجرایی شود که قبلا هم‌ چنین پیش‌بینی شده است به عنوان مثال اجرای همکاری‌های بسیج اقتصادی در استان و سایر استان‌ها باید از طریق صندوق‌های اعتباری خود زنان روستایی انجام و اجرایی شود که حتما به نتایج مطلوب می‌رسد.

هادرباردی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهاداتی برای اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های اردوهای جهادی پروژه‌های کوچک و عام‌المنفعه و کارگاه‌های اقتصادی مقاومتی توسط بسیج سازندگی دارید، اذعان داشت: کارها خیلی گسترده نشود، محدودیت زمانی داشته باشد، هر موردی که پیش‌بینی می‌شود در زمان اجرای مورد نظر صورت گیرد و آموزش گروه‌های جهادی در رابطه با فعالیت‌ مورد نظر در اولویت کارها قرار یابد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول