اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز ضروری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه حفظ حرمت این ایام در نوروز ضروری است.

حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز ضروری است

مظفر عباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به تلاقی ایام فاطمیه در نوروز 93 اشاره کرد و اظهار داشت: به ‌دلیل اینکه عید نوروز مصادف با ایام فاطمیه بوده کار ویژه‌ای با همکاری هیئت‌های مذهبی در آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اینکه ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) با ایام نوروز مصادف شده برای ما مایه برکت است چراکه در عین توجه به مظلومیت زهرای مرضیه (س) می‌توانیم جلسات مرثیه ذکر اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

عباس زاده با بیان این که عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ریشه در جان مردم مسلمان ایران دارد، تصریح کرد: هدایت برنامه‌های نوروزی به سوی برنامه‌های فرهنگی پربار در این ایام راهکاری برای گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به سوی فرهنگ فاطمی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های نوروزی باید با ایام فاطمیه هم‌خوانی و تطابق داشته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی شود که تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه در برنامه‌ها لحاظ شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایام فاطمیه از حساسیت خاصی برخوردار بوده بحث حلول سال نو و برگزاری سال تحویل در آذربایجان غربی و بخش‌های تابعه را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که از فضای اماکن مذهبی و مساجد بدین منظور استفاده شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: بنرهای تبلیغاتی و نمایشگاه‌های آذربایجان غربی به مناسبت ایام فاطمیه باید حاوی پیام‌های مرتبط با این ایام و تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ایام عزاداری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: رفت و آمد، دید و بازدید و صله رحم جزئی از سبک زندگی حضرت زهرا (س) بوده از همین رو نوروز امسال بهترین نوروز برای ما است.

انتهای پیام/61007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول