اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری تاکید کرد

لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز

امام جمعه شهرری گفت: امسال عید نوروز در بین دو فاطمیه قرار دارد و مردم باید تلاش کنند که حریم‌ها از بین نرود.

لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در زمان حضرت فاطمه زهرا (س) اگر رهبری اسلام در خط وحی ادامه پیدا می‌کرد برخی از قدرت‌طلبان سهمی در قدرت آن زمان نداشتند و این عامل مظلومیت ایشان بود.

وی عنوان کرد: در کرامات بی‌بی دو عالم حرف‌های زیادی زده شده و کتاب‌های بی‌شماری نوشته شده است اما همه این‌ها ذره‌ای از عظمت آن بانوی بزرگ را بیان نکرده است.

امام جمعه شهرری با اشاره به 22 اسفندماه و روز شهید افزود: باید این روز را گرامی بداریم چراکه ما هر آنچه داریم از شهدا داریم که پای انقلاب ایستادند.

شاهچراغی ادامه داد: جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی از سوی دشمن بر علیه کشورمان تحمیل می‌شود و همه وظیفه داریم اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند را سرلوحه قرار دهیم؛ اجازه نمی‎دهیم افرادی بخواهند از خون شهدا بهره‎برداری نفسانی و گروهی کنند چراکه این نگاه آسیب‎زا است.

امام جمعه شهرری ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد، رشد اقتصاد و تولید ملی و جلوگیری از تورم و ایجاد رفاه عمومی را از شاخص‌های کلان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: چیزی که از فرامین رهبر معظم انقلاب آمده این است که باید از تمام ظرفیت‌های داخلی و توانایی‌های ملی استفاده کنیم.

وی دیدار اشتون با محکومان فتنه 88 را یادآور شد و با محکوم کردن این حرکت تصریح کرد: دیدار با محکومان و مجرمانی که در جریان فتنه بودند به معنای همراهی با مخالفان نظام است.

شاهچراغی اظهار کرد: سفر اشتون به ایران خوب بود ولی ملاقات وی با فتنه‌گران و کسانی که دستشان به خون شهدای انقلاب آغشته است با حقوق بشر مغایرت دارد.

امام جمعه شهرری آمریکا را دشمن قسم‌خورده اسلام نامید و افزود: دیدار اشتون که نماینده غربی‌هاست یعنی مداخله در کشور ما و مخالفت با استقلال ملت ما است و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا باید بداند اینجا ایران است، اوکراین نیست.

وی ادامه داد: همچنین شاهد سخنان مداخله‌جویانه دبیرکل سازمان ملل و توهین به رئیس‌جمهور بودیم که مردم نسبت به این اقدامات واکنش نشان دادند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه گویا اشتون با همراهی آمریکا و مقامات سازمان ملل چشمان خود را بر جنایت‌هایی که آمریکا و اسرائیل مرتکب آن می‌شوند بسته‌اند، اظهار کرد: امروز در کشورهای بحرین، مصر و میانمار شاهد وقوع جنایت‌های بسیاری هستیم که با هدایت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به بحران سوریه و اوکراین و … خاطرنشان کرد: الان در دنیا فقط تجاوز و تعدی است، نامی از حق نیست.

انتهای پیام/2462/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول