اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه نسخه علمی و عملی احیای دریاچه ارومیه تا پایان خرداد 93

احیای دریاچه ارومیه طی 10 تا 12 سال / بادهای نمکی در راه ‌است

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه نسخه نجات دریاچه ارومیه به دولت ارائه تا اقدامات دراین خصوص وارد فاز اجرایی شود، گفت: البته این امر مدت زمان طولانی و حداقل 10 تا 12 ساله‌ای را در پیش دارد.

احیای دریاچه ارومیه طی 10 تا 12 سال / بادهای نمکی در راه ‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عیسی کلانتری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اظهار اینکه تلاش بر این است که با ایجاد وحدت نظر درخصوص دستیابی به راهکاری مناسب در این زمینه، تا پایان خرداد ماه نسخه علمی و عملی نجات دریاچه ارومیه به دولت ارائه تا اقدامات عملی در این خصوص وارد فاز اجرایی شود، گفت: البته این امر مدت زمان طولانی و حداقل 10 تا دوازده ساله‌ای را در پیش خواهد داشت.

وی با اشاره بر اینکه منطقه آذربایجان و بخصوص استان آذربایجان شرقی، از پس روی آب دریاچه ارومیه زیان بزرگی را تجربه کرده است، افزود: بادهای نمکی در حوزه دریاچه ارومیه، زنگ خطری است که مسئولان باید هرچه سریع‌تر به آن توجه و اقدامات لازم باید پیش از شیوع انواع بیماری و ضرر و زیان‌های اقتصادی ناشی از آن اجرایی شود و سریع‌ترین راه حل ممکن و گام اولیه مدیریت آب‌های سطحی و هدایت آنها به سمت دریاچه و زمین‌های اطراف خواهد بود.

کلانتری افزود: موضوع دریاچه ارومیه یک موضوع ملی، اجتماعی، اقتصادی و به عنوان بحثی فرامنطقه‌ای به شمار می‌رود و نابودی آن در شمال‌غرب کشور در حقیقت فاجعه عظیم و جبران‌ناپذیر برای کشور بخصوص مناطق حاشیه دریاچه است.

وی با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه با مرکزیت دانشگاه شریف و همکاری دانشگاه‌های تبریز، ارومیه، تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با هدف تجمیع نظرات مختلف در امر نجات دریاچه ارومیه و ایجاد امکان بهره‌گیری از مشاوره با کشورهای دارای تجربه مشابه، تشکیل شده است، گفت: تلاش بر این است بهترین و کاراترین روش ممکن برای احیای این دریاچه و جلوگیری از بروز فاجعه زیست محیطی امکان‌پذیر شود و در این زمینه، نیازمند حمایت‌های اجتماعی به خصوص حمایت‌های شخصیت‌های اجتماعی و دینی در سطح کشور و به خصوص استان‌های همجوار این دریاچه خواهیم بود.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول