اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تصمیمی بلندپروازانه از سوی منطقه آزاد قشم

عوارض ورود خودرو در قشم 400 درصد افزایش یافت

هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در حالی عوارض ورود خودرو به این جزیره را برای ایام نوروز 400 درصد افزایش می‌دهد که ساکنان این جزیره نیز باید عوارض بدهند.

عوارض ورود خودرو در قشم 400 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، این جزیره در ایام تعطیلات نوروزی، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر است که اغلب با خودروهای شخصی خود از طریق راه دریایی مابین بندر پل و بندر لافت وارد قشم می‌شوند.

هزینه مناسب حمل خودرو در این مسیر دریایی کوتاه، سبب شده است که بسیاری از مسافران و گردشگران با خودروی خود وارد جزیره شوند تا هزینه حمل و نقل در سطح جزیره از سبد هزینه‌ای سفرشان حذف شود.

این در حالی است که در ساعات گذشته سازمان منطقه آزاد قشم مصوبه افزایش نرخ عوارض ورود خودرو به این جزیره را مصوب کرده است.

در این مصوبه با اشاره به پایین بودن عوارض ورود خودرو به جزیره قشم در سال‌های گذشته و همچنین ضرورت تامین بخشی از هزینه‌های بازسازی زیرساخت‌های تخریبی در این ایام و ارائه خدمات بهتر به مردم و میزبانی از میهمانان نوروزی مبلغ عوارض ورود خودرو از تاریخ 25 اسفند 92 لغایت 15 فروردین 93 توسط هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با نرخ‌های مختلف تعیین شده است.

در این مصوبه بومیان با ارائه کارت شهروندی معتبر و نصب برچسب تخفیف، از 75 درصد تخفیف برخوردار خواهند بود و مبلغ عوارض ورودی خودروهای سواری در مدت زمان تعیین شده یک میلیون ریال، کامیونت و وانت یک میلیون و 500 هزار ریال و عوارض ورودی کامیون و هر نوع تریلر و اتوبوس به مبلغ 2 میلیون ریال تعیین شده است که البته در این ایام فقط کامیون و تریلرهای حامل ارزاق عمومی اجازه ورود به جزیره را خواهند داشت و ورود اتوبوس نیز مجاز خواهد بود.

لازم به ذکر است که مبالغ فوق فقط عوارض ورود خودروها به جزیره قشم است و هزینه‌های حمل و نقل خودروها توسط لندیگرافت و عوارض دهیاری پل و دیگر هزینه‌ها به مبالغ تعیین شده اضافه خواهد شد.

گفتنی است هزینه‌های حمل خودرو به صورت رفت و برگشت توسط لندیگرافت در این ایام برای سواری 300 هزار ریال، خاور 6 چرخ 420 هزار ریال، 10 چرخ کمپرسی 690 هزار ریال و اتوبوس و تریلر یک میلیون و 60 هزار ریال تعیین شده است.

این در حالی است که با توجه به درخواست‌های مکرر مردم شهرستان قشم با موافقت استاندار وقت هرمزگان در دولت قبلی، از تاریخ 6 مرداد ماه سال جاری در خصوص پرداخت عوارض ورود و خروج خودرو در اسکله پل و لافت، بومیان و ساکنان جزیره با ارائه کارت شناسایی معتبر از پرداخت هرگونه عوارض از جمله هزینه بابت خدمات گمرک، عوارض دهیاری پل و عوارض منطقه آزاد معاف شدند، اما با تغییر مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نه تنها این‌گونه عوارض کم نشده بلکه با چند برابر این‌گونه عوارض دوباره از ساکنان و بومیان گرفته می‌شود که باعث نارضایتی مردم در این منطقه شده است.

بنا بر همین گزارش امام جمعه قشم در هفته‌های قبل در مورد عوارض ورود خودرو در منطقه بندر پل به لافت جزیره قشم گفت: برخی از تصمیمات می‌تواند مردم ما را در قشم با مشکلاتی روبه‌رو کند که یکی از این تصمیمات موضوع اخذ عوارض از ساکنان برای آمد و رفت به جزیره است.

به گفته جوکار طبق رایزنی‌ها و همکاری‌های صورت گرفته مقرر شده بود از مردم ساکن جزیره این عوارض دریافت نشود که مجددا بخش‌های مربوطه نسبت به اخذ عوارض اقدام کرده‌اند و باید پرسید که این پول به چه حقی از مردم گرفته می‌شود.

وی افزود: این درست نیست از کسی که می‌خواهد به خانه خود سر بزند و یا برگردد، عوارض ورود و خروج گرفته شود.

انتهای پیام/88001/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول