اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی قشم خبر داد

کاشت 25 هزار نهال حرا در سواحل شمالی قشم

رئیس اداره منابع طبیعی قشم از کاشت ۲۵ هزار اصله نهال حرا (نوعی درخت که بر روی سطح آب دریا رشد می‌کند) با مشارکت جوامع محلی در سواحل روستاهای پی‌پشت، گوری و مرادی خبر داد.

کاشت 25 هزار نهال حرا در سواحل شمالی قشم

اکبر محمودی زاده امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در قشم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در اجرای طرح توسعه جنگل‌های مانگرو در سواحل شمالی جزیره قشم امسال، 25 هزار اصله نهال حرا با مشارکت جوامع محلی در سواحل روستاهای پی‌پشت، گوری و مرادی تولید شد.

وی به اجرای پروژه سد خاکی روستای دوستکو با مشارکت صد در صدی مردم و با نظارت منابع طبیعی قشم اشاره کرد و افزود: این سد از نوع خاکی و با هدف جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطح منطقه و ذخیره آب و تغذیه بخشی از اراضی کشاورزی پایین دست منطقه احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان قشم با بیان اینکه باید روز درختکاری به تمام سال تسری پیدا کند اظهار داشت: دو هزار و 200 اصله نهال در طول هفته منابع طبیعی در سطح جزیره قشم به صورت رایگان توزیع و کاشته شده است.

محمودی زاده با بیان اینکه یک هکتار جنگل 5.2 تن اکسیژن در سال تولید می‌کند تاکید کرد: کاشت درخت و حراست از آن یک وظیفه بزرگ است و باید این کار مهم روز به روز فرهنگ سازی شود تا شاهد گسترش فضاهای سبز بیشتری در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی طی سال جاری با عنوان منابع طبیعی با مردم برای مردم، تصریح کرد: برگزاری مراسم درختکاری در محل پایگاه دریابانی، دیدار با امام جمعه، عطر افشانی گلزار شهدا، توزیع نهال رایگان در مصلی نماز جمعه، پاکسازی ساحل دریا با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در روزهای منتهی و بعد از این مناسبت است.

رئیس اداره منابع طبیعی قشم اضافه کرد: دیدار با فرماندار، تجلیل از نمونه‌های طبیعی، نواختن زنگ طبیعت در مدارس، آموزش مسائل منابع طبیعی و اهمیت آن به دانش آموزان، برگزاری مسابقه‌های مقاله نویسی، نقاشی، توزیع رایگان و غرس نهال در مدارس شهر سوزا، دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران و گردهمایی با قضات دادگستری در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در جزیره قشم است.

این مسئول عنوان کرد: بنابر سفارش خداوند در قرآن کریم در خصوص حفظ طبیعت و روایات امامان معصوم (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، منابع طبیعی در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بارها شاهد بوده‌ایم که مقام معظم رهبری در کاشت درخت شرکت داشته و مردم را به کاشت و نگهداری از درختان و جنگل‌ها تشویق می‌کنند.

انتهای پیام/88001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول